۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۵

محمد حسین فلاح زاده:

نمایشگاه قرآن اولین قدم در راستای عملیاتی کردن مفاهیم قرآنی است

نمایشگاه قرآن اولین قدم در راستای عملیاتی کردن مفاهیم قرآنی است

مدرس حوزه علمیه قم در بازدید نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: از گام های اصلی برای تبیین مفاهیم قرآن به صورت عملی درجامعه می تواند ازطریق انس مردم با خواندن و تدبر در قرآن باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین فلاح زاده، مدرس حوزه علمیه قم در بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: تشکیل کمیته ای از کارشناسان و متخصصان حوزوی و دانشگاهی برای نهادینه کردن مفاهیم قرآنی در جامعه ضرورت دارد.

وی افزود: تمامی مفاهیم قرآنی در زندگی کاربرد دارد و می توان آنها را در زندگی نهادینه و پیاده سازی کرد. قرآن کتاب زندگی و درس زندگی است و برخی از آیات آن به صورت مستقیم دستورالعمل است.

وی تصریح کرد: بهترین شیوه برای عملیاتی کردن مفاهیم قرآنی این است که از کارشناسان رشته های مختلف حوزوی و دانشگاهی شامل جامعه شناس، روانشناس، مفسر قرآن و فقیه کمیته ای تشکیل شود و این کمیته مفاهیم قرآن را به صورت دستورالعمل عملیاتی در جامعه پیاده کنند.

فلاح زاده اظهار داشت: در مورد مفاهیم قرآن باید کار کارشناسی صورت بگیرد تا مفاهیم استخراج شده را به جامعه منتقل کنیم.

وی در ادامه افزود: مفاهیم قرآنی پس از کار کارشناسی باید برای اقشار و سنین مختلف تقسیم بندی شود، بنابراین یکی از گام های اصلی برای تبیین مفاهیم قرآن به صورت عملی در جامعه می تواند به صورت انس مردم با قرائت و خواندن ترجمه قرآن و تدبر در آن باشد و نمایشگاه هر سال این موضوع را  یادآوری می کند.

این مدرس حوزه علمیه قم در پایان یادآور شد: درباره مفاهیم قرآنی باید به مردم راهکار بدهیم و دستورالعملی را در این زمینه تهیه کنیم.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد.

کد خبر 3690529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha