۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴

در نمایشگاه قرآن برگزار شد؛

آیین رونمایی هفت اذان تازه مصوب شده شورای عالی قرآن

آیین رونمایی هفت اذان تازه مصوب شده شورای عالی قرآن

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، رییس نمایشگاه قرآن گفت: صدای ماندگار اذان تا مدت ها در فضای مساجد طنین انداز است، امیدواریم مراسم رونمایی هفت اذان، طلیعه ای برای کارهای جدید موذنین باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی هفت اذان تازه مصوب شده شورای عالی قرآن روز یکشنبه ٣٠ خرداد ماه در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، رییس نمایشگاه قرآن گفت: مفتخریم امروز میزبان قاریان و موذنین ارزشمندی هستیم که با صدای آنان برای نماز و نیایش با خداوند آماده می شویم.

وی افزود: آرزوی غفران و رحمت الهی برای موذنین و قاریان ممتاز کشور جمهوری اسلامی ایران دارم، به دلیل اینکه اقامه اذان کاری هنری است و صدای ماندگار اذان تا مدت ها  در فضای مساجد طنین انداز است. امیدواریم این مراسم رونمایی طلیعه ای برای کارهای جدید موذنین باشد.

در این مراسم، محمد حسین محمد زاده، مدیر رادیو قرآن نیز گفت: این مراسم با همکاری رادیو قرآن، شورای عالی قرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آموزه های دینی اذان نور است و چیزی که از جنس نور است ماندگار است. تمامی مسوولان وظیفه دارند براساس فرمایش امام صادق(ع) که فرمودند موذنین خود را تکریم و دعا کنید؛ چراکه آنان شما را به یاد حق تعالی می اندازند، ما هم باید موذنین را مورد تکریم قرار دهیم.

وی ادامه داد: صدای خوش موذنین لحظات روح بخشی را در فضای مساجد و خانه ها برای نمازگزاران طنین انداز  می کند، حال که این هفت اذان تازه مصوب شده است امیدوار هستیم از رسانه ملی پخش شود و مردم  از صدای خوش موذنین لذت ببرند.

گفتنی است، چهار نفر از اساتید و قاریان ایران از جمله محمد حسین سبزعلی، محمود لطفی نیا، رحیم خاکی، علی قاسم آبادی، و سه نفر از قاریان مصری ازجمله محمد طوخی، هل باوی، سید متولی العال، هفت اذان مصوب شده شورایعالی قرآن را اجرا کرده اند.

لازم به ذکر است، آیین رونمایی از هفت اذان تازه مصوب شده شورای عالی قرآن، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا حشمتی، رییس نمایشگاه قرآن، محمد حسین محمد زاده، مدیر رادیو قرآن، جمعی از قاریان ممتاز بین المللی داخلی، اساتید قرآنی، پیشکسوتان جامعه قرآنی و موذنین شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.

کد خبر 3691443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha