۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۰۲

شمار جان‌باختگان سیل افغانستان به ۷۰ نفر افزایش یافت

شمار جان‌باختگان سیل افغانستان به ۷۰ نفر افزایش یافت

موج جدید بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در افغانستان، شمار جان‌باختگان در ولایت‌های غور و فاریاب را به ۷۰ تَن افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانوستی، شبکه تلویزیونی طلوع نیوز گزارش داد که تلفات سیل در ولایت های غور و فاریاب افغانستان به حدود ۷۰ نفر افزایش یافته است.

بر اساس اعلام این رسانه، این سیلاب همچنین منجر به بسته شدن شاهراه غور- کابل و غور- هرات و همچنین راه های ارتباطی مناطق مختلف ولایت غور نیز شد.

جاری شدن سیل ناشی از بارندگی‌ های فصلی، هفته‌ هاست که بخش وسیعی از افغانستان را ویران کرده و قربانیان و مصدومان زیادی برجای گذاشته است.

عبدالرحمن بدری، سخنگوی پلیس ولایت غور پیشتر با تایید بر جان باختن دست کم ۵۰ نفر در این ولایت، گفت که احتمالا به شمار قربانیان افزوده خواهد شد.

عبدالوحید حماس، سخنگوی فرمانداری غور نیز گفته بود که براساس گزارش‌های اولیه، ده‌ها تن مفقود شده‌اند. همچنین به گفته عبدالحی زعیم، رئیس معاونت اطلاعات غور، تازه‌ترین موج بارندگی که از دیروز شروع شده، بسیاری از جاده‌های منطقه را بسته است.

زعیم همچنین گفته است که ۲ هزار خانه به طور کامل و ۴ هزار دستگاه منزل مسکونی به طور نسبی ویران شده و بیش از ۲ هزار فروشگاه در فیروزکوه، مرکز این ولایت همچنان زیر آب هستند.

کد خبر 6111320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha