۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵

مردی که با خدا معامله کرد

مردی که با خدا معامله کرد

بیست و دومین قسمت برنامه «ماه نشان» با موضوع فعالیت های موسسه خیریه امام صادق(ع)، جمعه شب از شبکه افق پخش شد.

شبکه افق نوشت: برنامه «ماه نشان» با حضور قاسم عقیلی مدیر خیریه امام صادق (ع) و محمدامین توکلی‌زاده مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در ابتدای قاسم عقیلی مدیر مجموعه خیریه امام صادق(ع) گفت: خیریه امام جعفر صادق (ع) در سال ۱۳۵۰ که مادر مرحومم یک قابلمه کوچک داشت که برای ۱۰، ۱۲ نفر غذا در آن جا می‌گرفت، راه‌اندازی و با پدرم غذاها را در مدارس و حوزه‌های علمیه توزیع می‌کردیم. پدرم می‌گفت این‌ها سربازان امام زمان (عج) هستند و واجب است به این‌ها کمک کنیم. کمک به این‌ها پیش خداوند گم نمی‌شود.

وی افزود: در ادامه این راه، با چند نفر از دوستان به حرم امام رضا(ع) رفتیم و عهد کردیم اگر زمانی رزق و روزی ما گسترش یافت این راه ادامه دهیم و به مدارس و افراد بی‌بضاعت و مستضعف یاری برسانیم و کمک حالشان باشیم که همین اتفاق هم افتاد و و این کار پس از پیروزی انقلاب هم ادامه پیدا کرد.

عقیلی با بیان اینکه خدمت رسانی و توجه به محرومین از سالیان گذشته و از دوران پدرش وجود داشته است، گفت: در این راه همه خانواده و اجداد من عاشق امام حسین(ع) بودند و به دلیل ارادتی که به این خاندان داشتند همواره در تلاش برای رفع گرسنگی مستضعفین گام بر می‌داشتند.

مدیر خیریه امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: پدرم از شب اول محرم تا ۷۰ شب با ۵ روحانی و روضه خوان به ۵ مجلس می‌رفتند و روضه می‌خواندند و در پایان نیز کلیه کمک‌های بانی مجلس و خیرین جمع‌اوری و آنها را بین مستضعفان تقسیم می‌کردند.

حاج قاسم در ادامه چند جمله‌ای هم خطاب به مسئولان و مدیران صحبت کرد و گفت: قدر این فرصت خدمت به زائران امام رضا(ع) را بدانید و اگر نمی توانید وظیفه تان را درست انجام دهید و حکم مقام معظم رهبری را اجرایی کنید مردانه استعفا دهید. ای کسانی که ریزه خوار سفره امام رضا(ع) هستید، تکلیف و وظیفه سنگینی بر عهده شماست، اگر واقعا دلسوز انقلاب هستید با مردم مدارا کنید.

عقیلی افزود: در طول سال شب‌های چهارشنبه و اعیاد چهارده ‌معصوم برای خانواده‌های نیازمند برنامه‌های غذایی داریم و به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم فرزندان ما انقلابی شوند باید با تربیت اسلامی رشد کنند و به سمت خیر و بخشش بروند. 

وی با اشاره به اینکه به تنهایی به مدارس می‌رود و به وضعیت بچه‌های مستضعف رسیدگی می‌کند، گفت: در حال حاضر هیچ ساختمان، ستاد و امکاناتی برای رسیدگی به نیازمندان وجود ندارد و به صورت خود جوش و با کمک خیرین کار رسیدگی به نیازمندان را پیش می‌بریم.

عقیلی درباره فعالیت‌های این خیریه ادامه داد: در تمام روزهای ماه مبارک رمضان در مدارس علاوه بر برگزاری جلسات قرآنی برای دانش آموزان و والدین آنها، توزیع غذا در مدارس هم ادامه دارد.

وی در ادامه به کارتهایی که برای نیازمندان تدارک دیده شده بود و به همراه خود داشت اشاره کرد و گفت: کارتهایی با عنوان تهیه نان، شیر بچه، سفر به زیارت حضرت معصومه(س)، خرید شب عید، هزینه خرید انار، نظافت و حسن اخلاق، قرائت حمدوسوره، زیارت مادر، زیارت پدر، دیدار خواهر و برادر، زیارت امام‌رضا(ع)، قدم نورسیده و...توسط خیرین برای نیازمندان فراهم شده است که بین مستضعفین و براساس نیازشان توزیع می‌شود.

عقیلی در ادامه برنامه به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: زمانی در محله‌ای از مشهد، ابراهیم جهود فردی کلیمی زندگی می‌کرد و تنها زمانی به طرف دیگر خیابان می رفت که حرم امام رضا (ع) به چشم می‌خورد، کلاه خود را برمی‌داشت و به امام رضا(ع) ادای احترام می‌کرد. زمانی که این شخص از دنیا رفت خانواده آنها برای انتقال پدرش به اسرائیل به مشهد آمدند که شبی دختر ابراهیم جهود امام رضا(ع) رادر خواب می‌بیند که می‌گوید که "این بنده را از ما دور نکنید" که پس از آن خواب در آرامگاه کلیمیان آرام گرفت، می خواهم بگویم هر کس ذره‌ای برای رضای امام رضا (ع) تلاش کند بی پاداش نمی‌ماند. 

در ادامه و بخش دوم برنامه محمدامین توکلی‌زاده مدیر روابط عمومی آستان قدس رضوی طی گفت وگو با حاج حسین یکتا گفت: برنامه «ماه نشان» شبکه افق پربرکت بود و با حضور حاج حسین یکتا هم بابرکت‌تر شد.

وی درباره نحوه آشنایی با حاج قاسم عقیلی گفت: زمانی که به مشهد رفتم یکی از دوستان ما را با حاج قاسم عقیلی آشنا کرد، او یک دکه کوچک داشت و به سمت فقرا می‌رفتند نه اینکه فقرا به سمت ایشان بیایند. عمده کارشان نیز همت و خدمتی است که برکت می‌آورد. حاج قاسم سفره می‌اندازد و از برکاتش بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: دغدغه دو ماه پیش حاج‌قاسم عقیلی این بود که ماه رمضان نزدیک است و ساعات روزه‌داری برای روزه اولی‌ها زیاد است و سخت‌شان می‌شود که این مدت را روزه‌داری کنند و از آن زمان به فکر تامین هندوانه برای دخترانی بود که قرار است از امسال در این ماه خدا روزه بگیرند. وی همواره معتقد است که معامله با امام رضا(ع) زیان ندارد.

در پایان این گفت‌وگوی صمیمی و ساده، هدیه‌ای از سوی تولیت آستان قدس رضوی به ‌حاج قاسم عقیلی مدیر خیریه امام جعفر صادق (ع) تقدیم شد که ایشان بلافاصله این هدیه را به حاج حسین یکتا مجری برنامه «ماه نشان» اهدا کرد تا یک روز به صورت خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) حضور داشته باشند.

کد خبر 3700485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha