۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۵۳

با حمایت خیرین و نهاد کمیته امداد؛

۶ مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی پیوند کلیه شدند

۶ مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی پیوند کلیه شدند

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در چهارماهه نخست امسال شش مددجوی بیمارکلیوی تحت پوشش این نهاد، پیوند کلیه شدند.

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای انجام پیوند کلیه برای این بیماران کلیوی تحت پوشش بالغ‌ بر۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده که نیمی از این هزینه توسط خیرین و نیمی از محل اعتبارات کمیته امداد استان تأمین ‌شده است.

اهرابی افزود: سال گذشته نیز پنج بیمار کلیوی با اعتباری بالغ ‌بر۷۵۰ میلیون ریال پیوند کلیه شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ بیمار کلیوی شهری و روستایی تحت پوشش کمیته امداد این استان از طریق این نهاد به آنان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

اهرابی از وجود ۱۸بیمار دیالیز و ۴۹ بیمار نارسایی کلیوی تحت پوشش کمیته امداد این استان خبرداد و گفت: با توجه به اینکه ارائه خدمات به این بیماران هزینه بالایی دارد، از خیرین و افراد نیکوکار انتظار داریم در این راستا کمیته امداد استان را کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بیش از یک و نیم میلیارد تومان برای ارائه خدمات و کمک‌هزینه درمان به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش این نهاد هزینه شده، اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز بیش از ۲ میلیارد ریال برای ارائه خدمت به بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه و پرداخت شده است.

کد خبر 3739418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha