۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۴۷

در گفتگوی رسانه ای اعلام شد؛

تهدید «کوربین» به قطع مذاکرت برگزیت

تهدید «کوربین» به قطع مذاکرت برگزیت

رئیس حزب کارگر انگلیس تهدید کرد اگر خواسته های این حزب در مورد «برگزیت» مورد بی اعتنایی قرار بگیرد، گفتگوهای جدائی از اتحادیه اروپا را ترک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جرمی کوربین» در گفتگو با «ساندی میرور» با بیان این مطلب در ادامه گفت: اگر دولت انگلیس با خواسته های حزب کارگر موافقت نکند این حزب مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا را ترک می کند.

به نوشته ساندی میرور، خروج حزب کارگر از مذاکرت برگزیت به معنای برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس خواهد بود.

کوربین در مصاحبه خود عنوان داشت: خواسته های ما عبارتند از ضمانت های لازم برای دسترسی به بازار واحد اروپایی برای صادر کنندگان، حمایت های دامنه دار از از حقوقو کارگران، ضمانت های لازم از مصرف کنندگان و محیط زیست و همچنین وعده اینکه دولت در صورت کاهش سریماه گذاری ها آنرا جبران می کند.

رهبر حزب کارگر در حالی تهدید به ترک مذاکرات کرده که بر اساس رای دادگاه عالی انگلیس که روز پنجشنبه صادر شد روند جدایی این کشور از اتحادیه اروپا باید به تائید نمایندگان مجلس عوام برسد.

رای دادگاه عالی انگلیس ( the High Court) اولین چالش جدی حقوقی در برابر خواسته‌ نخست‌وزیر انگلیس که خواهان کنار گذاشتن پارلمان در روند مذاکرات برگزیت است، شمرده می‌شود.

انتظار می‌رود که دولت انگلیس علیه این رأی، اقدام به فرجام‌خواهی به دادگاه عالی تر( the Supreme Court ) این کشور کند که این دادگاه احتمالا در اوایل ماه دسامبر این مورد حقوقی را بررسی کرده و رأی خودش را صادر می کند.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که ماده ۵۰ پیمان لیسبون را تا پیش از پایان ماه مارس سال آینده فعال خواهد کرد. ترزا می همچنین رای گیری نمایندگان پارلمان در خصوص زمان فعال کردن ماده ۵۰ پیمان لیسبون و یا ارائه جزئیات مذاکرات با بروکسل را رد کرده و می گوید که این حق دولت است تا در این خصوص تصمیم گیری کند.

کد خبر 3817012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha