۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶

امام جمعه خارگ:

مدارس فرسوده و دو شیفته زیبنده خارگ نیست/ لزوم گازرسانی به جزیره

مدارس فرسوده و دو شیفته زیبنده خارگ نیست/ لزوم گازرسانی به جزیره

بوشهر - امام جمعه خارگ با تاکید بر لزوم گازرسانی به جزیره خارگ، گفت: زیبنده جزیره خارگ نیست که این مدارس فرسوده و دو شیفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی ظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس اظهار داشت: مجلس در راس امور است، روز مجلس را تبریک عرض می‌کنیم، توفیقی است برای ملت ایران دموکراسی و شما از طرف مردم انتخاب شده‌اید.

وی افزود: جزیره خارگ یک جزیره کوچک است ولی مشکلات بسیار بزرگی دارد و اکثر این مشکلات ساختاری است و باید ساختار به صورت ویژه ترمیم شود. 

کمالی تصریح کرد: در زمان استانداری دکتر سالاری در استان بوشهر نگاه ویژه‌ای به جزیره خارگ صورت گرفته است؛ در بحث درمان اقدامات خوبی صورت گرفته و آمبولانس هوایی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است و خدمات بی‌منت به مردم شریف استان بوشهر ارائه می‌دهد.

امام جمعه خارگ با اشاره به دیدگاه مثبت استاندار بوشهر نسبت به جزیره خارگ افزود: مدیران کل استان باید دنباله‌رو راه استاندار در حل مشکلات جزیره خارگ باشند. 

وی تصریح کرد: زیبنده جزیره خارگ نیست که مشکل بیکاری داشته باشند و باید وزیر نفت در این زمینه کمکی به اهالی خارگ داشته باشد و این مشکل رفع شود.

کمالی گفت: طرح جامع یکی از مشکلات اساسی جزیره خارگ است که بعضی‌ها چوب لای چرخ این طرح گذاشته‌اند و اعمال نفوذ می‌کنند که این طرح انجام نشود؛ عوارض حق قانونی است و باید این عوارض پرداخت شود. این دو مشکل در جزیره خارگ حل نخواهد شد و شما به‌عنوان نماینده مردم خارگ این مشکل را در تهران حل کنید. 

وی افزود: بحث مالکیت املاک حق مسلم مردم است و باید به آنها داده شود؛ مشکلات کهنه شده خارگ به همت بلند شما انشالله حل شود.

امام جمعه خارگ ادامه داد: کارت‌های بومی مردمان خارگ با مشکل مواجه شده است؛ این کارت قرار بوده خدماتی باشد ولی این موضوع از استانداری و بخشداری خارج شده است و جاهای دیگر اعمال فشار می‌شود و به بهانه امنیت دارند مردم را از جزیره خارگ بیرون می‌کنند.

وی تصریح کرد: وزیر نفت اعلام کرده است که کل کشور گاز کشیده شده است ولی نمیدانم چه مشکلی هست که جزیره خارم گاز کشی نمی‌شود.

کد خبر 3836600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha