اشتون کارتر در سفر به ژاپن:

منافع آمریکا در آسیا- پاسیفیک مداوم و پایدار است

منافع آمریکا در آسیا- پاسیفیک مداوم و پایدار است

وزیر دفاع آمریکا در سفر به ژاپن از التزام دولت واشنگتن به حفظ منافع پایدار در آسیا- پاسیفیک و عمل به تعهدات خود در قبال متحدین منطقه ای سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که برای فرونشاندن نگرانی ژاپنی ها از بابت پشت پا زدن دولت آینده واشنگتن به تعهدات خود به این کشور سفر کرده است، در دیدار با «تومومی اینادا» همتای ژاپنی، ضمن تاکید بر منافع دیرپای آمریکا در آسیا- پاسیفیک از تمایل برای تحکیم اتحاد با دولت توکیو سخن گفت.

گفتنی است که «باراک اوباما» رئیس جمهوری فعلی آمریکا در پیشبرد سیاست گردش به آسیا، توجه ویژه ای به متحدان منطقه ای از جمله ژاپن و کره جنوبی داشت حال آنکه ترامپ در شعارهای انتخاباتی خود وعده داد که اگر این دو کشور سهم بیشتری از هزینه نگهداری نیروهای آمریکایی در خاک خود را پرداخت نکنند، باید تبعات خروج آنها را نیز بپذیرند.

کارتر در عین حال گفت اگرچه نمی تواند به نمایندگی از کابینه دونالد ترامپ حرفی بزند، اما «جیمز ماتیس» گزینه پیشنهادی وی برای احراز پست وزارت دفاع را می شناسد، برای او احترام قائل است و سعی می کند که مسئولیت هایش را طبق انتظار به گونه ای به جانشین خود واگذار کند که برای او سودمند باشد.

اینادا نیز در مقام وزیر دفاع ژاپن ابراز اطمینان کرد که اتحاد توکیو- واشنگتن در زمان ریاست جمهوری ترامپ به قوت خود باقی خواهد ماند چرا که این مسئله به نفع هر دو کشور است.

کد خبر 3843381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha