۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴

«کافه هنر» هر روز به یک خادم زبان فارسی تقدیم می‌شود

«کافه هنر» هر روز به یک خادم زبان فارسی تقدیم می‌شود

برنامه «کافه هنر» رادیو ایران که به صورت پیوسته پخش می شود هر روز به یکی از پژوهشگران و خادمان زبان فارسی در ایران و جهان تقدیم می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران گفت: «آیین سخن» رویکردی ویژه پاسداشت زبان فارسی است که با استقبال مخاطبان، مردم و ارگان های مختلف فرهنگی مواجه شده است و با توجه به اهمیت توجه مردم به این موضوع، برنامه «کافه هنر» در دی ماه به زبان فارسی می پردازد.

وی ادامه داد: این حرکت با حمایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شورای تخصصی زبان و ادب صدا و سیما و بنیاد شعر و ادبیات داستانی در حال انجام است و کارشناسان زبده فرهنگستان، در برنامه های رادیو ایران، آن را مشارکت می کنند.

گودرزی یادآور شد: با توجه به خدمات بی شائبه عاشقان فرهنگ و ادبیات و زبان فارسی، «کافه هنر» در طول برگزاری «آیین سخن» هر روز به یکی از این عاشقان تقدیم خواهد شد و شرح حالشان در این برنامه خوانده می شود. فهرست این بزرگان با همکاری فرهنگستان مهیا شده است.

از استادانی که برنامه به آنها تقدیم می شود، می توان به مرحوم احمد آرام، عبدالمحمد آیتی، بهمن سرکاراتی، محمد جان شکوری (تاجیکستان)، غلام سرور، همایون (افغانستان) استاد محمد تقی دانش پژوه، بهاء الدین خرمشاهی، احمد سمیعی گیلانی، علی اشرف صادقی، فتح الله مجتبایی و محمد سرور مولایی (افغانستان) اشاره کرد.

کد خبر 3864305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha