۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام:

عمده مشکل حوزه تولید حاکم بودن نگاه سنتی به بازار است

عمده مشکل حوزه تولید حاکم بودن نگاه سنتی به بازار است

ایلام- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه تولید وجود دارد، حاکم بودن نگاه سنتی به بازار است.

به گزارش خبرنگار مهر، یارالله نصیری امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی حمایت ازحقوق مصرف کنندگان استان ایلام گفت:  مصرف کنندگان به عنوان مهمترین حلقه تولید  نقش بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصاد دارند و این مصرف کنندگان هستند که در حوزه های مختلف به عنوان نیروی کشنده و پیش برنده تولیدات، باعث می شوند که چرخ تولید و مصرف مفهوم پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه تولید وجود دارد، حاکم بودن نگاه سنتی به بازار است.

وی افزود: به رغم این که قوانین و مقررات برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان وضع شده است اما برخی تولید کنندگان هنوز جایگاه آن را به خوبی درک نکرده اند.

وی اضافه کرد: از اشکالات اساسی دیگر می توان به عدم برون سپاری کافی حوزه های بازار و امور اصناف به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تصریح کرد: گرچه اقدامات ارزنده ای از سوی دولت تدبیر و امید در خصوص ساماندهی بازار و کاهش هیجانات کاذب به عمل آمده است لیکن باید به سرعت امور مربوط به این حوزه را برون سپاری کرده و با حمایت از تشکل ها و انجمن های برگرفته از خود فعالان بنگاه های اقتصادی هزینه های نظارتی را کاهش دهد.

نصیری با اشاره به عدم رعایت حقوق مصرف کنندگان توسط برخی تولید کنندگان، ادامه داد: در حال حاضر ساز وکار قیمت گذاری ها در سطح عمده به صورت علمی، فنی و دقیق نمی باشد تا بتوان نظارت ها را به نحوی تقویت نمود که تولیدکننده نتواند مصرف کننده را در بن بست قرار داده و حقوق او را ضایع کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اضافه کرد: در شرایط موجود اصلاح قوانین اقتصادی،  برون سپاری امور مربوط به دولت به تشکل ها و نهادهای مردمی به کندی انجام می گیرد.

نصیری ادامه داد: تولیدات متنوع، انبوه و با کیفیت می توانند بازار را به درستی به سمت رقابت پذیری و قیمت عادلانه سوق دهد، کاری که با روش های دیگر به سادگی امکان پذیر نیست. وی گفت: علاوه بر این ها لازم است بازار شفاف شود و حقوق طرفین یعنی هم تولید کننده  و هم مصرف کننده نیز به درستی مشخص شود.

وی در پایان خواستار توجه به تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی به منظور حمایت از اشتغال شد. 

در پایان این مراسم تعداد ۱۷ واحد تولیدی و خدماتی موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند و از روسای ۱۰ انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در شهرستان ها و ۵ ناظر افتخاری با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 3927074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha