۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰

امامزاده علی صالح (ع)؛ مشهورترین امامزاده ایلام

امامزاده علی صالح (ع)؛ مشهورترین امامزاده ایلام

ایلام- مهمترین امامزاده استان ایلام امامزاده علی صالح (ع) است که در بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران قرار دارد و این امامزاده نزد مردم استان به «خاص علی» مشهور است.

به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری از زئران عراقی که از مرز مهران وارد کشور می شوند بدون شک از این امامزاده زیارت می کنند و شهر صالح آباد به دلیل حضور امامزاده علی صالح (ع) به قطب فرهنگی و معنوی استان تبدیل شده است.

در ایام نوروز نیز حجم زیادی از گردشگران و مسافران استان ایلام از این امامزاده بازدید و زیارت می کنند و هم اکنون نیز امکانات خوبی برای پذیرایی از زائران اندیشده شده است.

بدون شک شهر صالح آباد به دلیل وجود بارگاه امامزاده علی صالح (ع) قابلیت تبدیل شدن به قطب مذهبی و فرهنگی در کشور را دارد ولی به شرط آنکه مسئولان زیرساختهای لازم را در این شهر بیشتر کنند.

بقعه علی صالح در شهر صالح آباد از توابع شهرستان مهران واقع شده و در بین مردم استان ایلام به «خاص‌علی» مشهور است و امامزاده علی صالح فرزند عبیدالله الاعرج بن حسین اصغر بن امام زین العابدین(ع) است و تقدس این امامزاده تا حدی است که به دلیل کرامتهای بسیار به عنوان مهمترین زیارتگاه بین بقاع متبرکه استان و حتی در بین مردم غرب کشور جای دارد.

طبق سنگ نوشته‌ای که در دیوارهای بنای قدیمی امام‌زاده قرار داشته بنای مذکور در سال ۱۳۰۸ هـ . ق در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار و به توفیق و اهتمام غلامرضا خان والی زاده، والی لرستان و پشتکوه و به معماری استاد حسین دزفولی تجدید بنا شده است و ضریح امامزاده با برخورداری از ۹ شبستان، یک گنبد، دو مناره و بهره گیری از آجرنما، کاشی کاری و مقرنس یکی از آثار برجسته معماری اسلامی در دوران صفوی و ماقبل آن است.

کد خبر 3929058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امین IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      السلام علیک یاعلی الصالح(ع) زائرین محترمِ اباعبدالله الحسین(ع)شما میتوانید در20کیلومتری جاده ایلام به سمت مهران قبل ازتشرف به کربلای معلی به خدمت این امامزاده گرانقدرشرف حضوریابیدوباعرض ادب به نواده امام زین العابدین(ع) به مسیرخود ادامه دهید🌺