۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵

اسرائیل کاتز:

حمله آمریکا به سوریه فرصت تاسیس ائتلافی ضدایرانی را به ترامپ داد

حمله آمریکا به سوریه فرصت تاسیس ائتلافی ضدایرانی را به ترامپ داد

وزیر امور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی عنوان کرد که حمله آمریکا به سوریه فرصتی را برای ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) فراهم کرد تا ائتلافی ضدایرانی تاسیس کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «اسرائیل کاتز» وزیر امور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از حمله آمریکا به سوریه تمجید کرد و گفت: حمله آمریکا به سوریه فرصتی را برای ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) فراهم کرد تا ائتلافی ضدایرانی تاسیس کند.

وی در ادامه گفت: کابینه اسرائیل روز یکشنبه جلسه ای برای بررسی مداخله در سوریه را تشکیل خواهد داد.

ساعاتی قبل نیز «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آمریکا پیش از حمله به سوریه، ما را در جریان این اقدام قرار داد و به ما اطلاع داد که این موضوع نشانگر عمق روابط اسرائیل با متحد بزرگ خود است. 

وی در ادامه مدعی شد: حمله آمریکا حامل این پیام بود که جهان آزاد به رهبری آمریکا! در برابر جنایات جنگی علیه شهروندان صبر نخواهد کرد!

پیشتر نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه از این اقدام واشنگتن ابراز رضایت کرد و مدعی شد: این اقدام واشنگتن حامل پیامی قوی و واضح بود. ترامپ این پیام را مخابره کرد که استفاده از تسلیحات شیمیایی غیرقابل تحمل است!

بامداد امروز ارتش ایالات متحده آمریکا با ۵۹ موشک «تام هاوک» پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را مورد حمله قرار داد.

 این حمله از روی همان دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» انجام شده که ساعتی پیش، خبر آماده‌باش آنها در شرق مدیترانه منتشر شده بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنان خود پس از حمله به پایگاه ارتش سوریه گفت: حمله به سوریه در راستای منافع حیاتی امنیت ملی ما بود.

از سوی دیگر فرماندهی ارتش سوریه تاکید کرد که تجاوز آمریکایی ها مخالف تمام قوانین و عرف بین المللی است و واشنگتن می خواهد تا بر قدرت ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم تاثیر بگذارد.

کد خبر 3946665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha