۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر:

وضعیت آب در استان سمنان از بحران گذشته است

وضعیت آب در استان سمنان از بحران گذشته است

سرخه - نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس، وضعیت آب در استان سمنان را فرابحرانی توصیف کرد و گفت: اگر مسئولان چاره ای نیاندیشند قطعا در آینده به مشکل برخواهیم خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی ظهر سه شنبه در حاشیه سفر وزیر نیرو به سرخه به میزبانی مسجد حضرت ابوالفضل روستای افتر این شهرستان، ضمن اشاره به مشکلات آبرسانی این منطقه بیان کرد: امروز برداشت آب در چاه‌های موجود در استان، بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد آب‌های زیر زمینی را شامل می شود و این درحالی است که استحصال ۴۰ درصد به بالا بحران حساب خواهد شد پس باید گفت شرایط ما در استان فرابحرانی است.

وی افزود: قسمت شمالی سرخه منطقه ای ییلاقی است که قاعدتا نباید مشکلات آب داشته باشند اما متاسفانه بحران آب در این منطقه نیز وجود دارد کما اینکه پروژه آبرسانی کوثر در این منطقه نیازمند حفر چاهی به عمق ۳۵۰ متر بود این درحالی است که در دو دهه گذشته در روستای افتر در ۱۵ متری آب پیدا می شد این نشان دهنده مشکلات عدیده آبرسانی به شهرستان سرخه محسوب می شود.

این عضو خانه ملت گفت: در حال حاضر بخش صنعت، کشاورزی و آب شرب در کنار رشد جمعیت وضعیت خوبی را از لحاظ تامین آب ندارد و اگر قرار باشد ما سیاست تمرکز زدایی را در کشور اجرا کنیم قطعا باید بتوانیم مشکلات آبرسانی ششمین استان پهناور ایران را رفع کنیم.

همتی بیان کرد: سه راهکار برای رفع بحران آب در استان سمنان هم اکنون در دست اجرا است که نخست آب‌های زیرزمینی و مدیریت منابع است همچنین ایجاد سدهایی مثل روزیه و ... در وهله دوم قرار دارند و در نهایت آخرین راه حل انتقال آب خزر به سمنان است که هم قول رئیس جمهور محسوب می شود و هم مصوبه سفر استانی است و امیدواریم به زودی این کار صورت گیرد.

وی افزود: استان سمنان جزء طلایه داران صرفه جویی در آب در سطح کشور است که شاخص های آن وجود دارد، امروز چاه های غیر مجاز بسته شده، فاضلاب شهری در دست اجرا است، کشاورزی با راندمان بالا صورت می گیرد و سرانه مصرف که در کشور ۲۰۰ لیتر بیان می شود، در استان ۱۶۰ لیتر است.

کد خبر 4047393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha