۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷

معاون شیلات بوشهر:

صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۴۳ درصد افزایش یافت

صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۴۳ درصد افزایش یافت

بوشهر - معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۴۳ درصد افزایش یافت.

عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صید میگو در آب های استان بوشهر از پنجم مردادماه آغاز شده است و در دو روز ابتدایی قایق‌ها و از هفتم مردادماه نیز لنج‌های صیادی مجوز صید را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود هزار و ۲۰۰ شناور صیادی در آب‌های استان بوشهر به صید میگو مشغول شده‌اند، اضافه کرد: ۴۹۰ لنج صیادی و ۷۰۰ قایق در آب‌های استان مشغول صید هستند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه در روزهای نخست صید میگوها در عمق ۲۰ متری بوده‌اند، بیان کرد: اکنون بیشتر میگوها در عمق ۱۰ تا ۲۰ متر هستند.

وی از صید بیش از ۷۷۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر طی ۱۱ روز ابتدایی فصل صید خبر داد و افزود: این میزان صید بیانگر افزایش ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

آهنگرمقدم با اشاره به اینکه هر سال صید میگو به مدت یک ماه تا ۴۵ روز انجام می‌شود، ادامه داد: پس از انجام گشت‌های تحقیقاتی، زمان پایان صید میگو در آب های استان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجوز هر سفر دریایی برای صید میگو برای قایق‌ها تا دو روز و لنج‌ها تا شش روز صادر می‌شود تصریح کرد: هشت هزار صیاد در آب‌های استان برای صید میگو فعالیت دارند.

کد خبر 4052270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha