۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۰

مدیر کانون خورشید:

«غدیر» رکن رکین شیعه است/ تلاش برای احیای ۵ سنت غدیری

«غدیر» رکن رکین شیعه است/ تلاش برای احیای ۵ سنت غدیری

قم - مدیر کانون خورشید گفت: غدیر رکن رکین مکتب شیعه است و اگر همانند واقعه عاشورا به غدیر نیز توجه شود موجب بالندگی تشییع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسین مشکوری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های رسانه‌ای که در طی پنج سال اخیر در خصوص ترویج شعائر و معارف غدیر توسط کانون خورشید صورت گرفته است، اظهار داشت: کانون خورشید در پنج سال اخیر فعالیت‌هایی رسانه‌ای و در حد بضاعت خود در زمینه ترویج و احیای پنج فرهنگ مربوط به غدیر در کشور داشته است.

وی اظهار داشت: کانون خورشید مجموعه‌ای خیرمحور است و به هیچ نهاد و یا ارگانی وابستگی ندارد و تلاش کردیم اقدامات خوبی در این راستا انجام دهیم.

مشکوری با بیان اینکه در پنج سال دوم فعالیت کانون خورشید رویکرد ما مباحث آموزشی می‌باشد، افزود: امیدواریم با اقدامات آموزشی که در این خصوص اجرایی می‌شود شاهد گسترش فرهنگ غدیر در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: واقعه غدیر در حقیقت رکن رکین مکتب شیعه است و اگر همانند واقعه عاشورا به غدیر نیز توجه شود موجب بالندگی تشییع خواهد شد.

وی گفت: احیای اقامه نماز عید غدیر به جماعت در سال ۹۲ در دستور کار بود و در این زمینه توانستیم اقدامات ویژه‌ای انجام داده و فرهنگ‌سازی اقامه نماز عید غدیر را در کشور مطرح و دنبال کنیم.

احیای زیارت غدیریه امام هادی(ع)

مدیر کانون خورشید با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای احیای زیارت غدیریه امام هادی(ع) در سال ۹۳ مورد پیگیری قرار گرفت افزود: این زیارت به عنوان دومین فرهنگ غدیری در سطح کشور با برنامه‌ریزی کانون خورشید و همکاری مجموعه‌های مختلف مطرح شد و اقدامات رسانه‌ای در این زمینه صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: گسترش فرهنگ اطعام در روز عید غدیر در سطح کشور از دیگر برنامه‌های کانون خورشید بود که در سال ۹۴ دنبال شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ کانون خورشید توان خود را معطوف به ترویج مجالس غدیریه سرای کرد گفت: امسال در مجله‌ای در حدود ۴۰ رسم غدیری را منتشر کردیم که در راستای آشنایی مردم با این آداب و رسوم بسیار بسزا است.

مدیر کانون خورشید در ادامه عنوان کرد: این کانون سه سال بر روی کتاب الغدیر علامه امینی پژوهش کرده که منتج به راه‌اندازی وبسایت اکمال شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار فیش اطلاعات از کتاب الغدیر علامه امینی در سایت اکمال جمع‌آوری شده است، افزود: به دنبال انتشار این مطالب در قالب یک کتاب هستیم.

وی بیان داشت: با استفاده از توان کارشناسان و پژوهشگران کتاب الغدیر به صورت نظم و نثر برای کودکان آماده شد و کتابی تحت عنوان لحظه‌هایی دلپذیر، قصه‌هایی از غدیر نوشته مرتضی دانشمند منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای نخستین بار زمانی به قلم سید محمد سادات اخوی در باره مبانی غدیر منتشر می‌شود گفت: این کتاب برگرفته از کتاب الغدیر است که با عنوان «دویدن تا مردی که جلوتر است» منتشر می‌شود.

مدیر کانون خورشید همچنین از انتشار کتابی با ۳۰۰ ایده برای تکریم عید غدیر هم خبر داد و بیان داشت: این کتاب هم با عنوان «ایده‌هایی با شال سبز» که برگرفته از روایات است به چاپ می‌رسد.

کد خبر 4079577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha