۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۵۹

در خانه سینما؛

«حال چرند یه پرند» رونمایی شد/خوب است جوانها بیایند ولی نه اینطور

«حال چرند یه پرند» رونمایی شد/خوب است جوانها بیایند ولی نه اینطور

کتاب «حال چرند یه پرند» اثر پرند زاهدی با حضور جمعی از سینماگران و اهالی ادبیات در خانه سینما رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «حال چرند یه پرند» نوشته پرند زال زاده (زاهدی) شنبه شب ۲۵ شهریور با حضور جمعی از اهالی سینما و ادبیات در خانه سینما برگزار شد.

اجرای این برنامه به عهده جواد یحیوی بود که بخش هایی از این کتاب را برای حاضران خواند.

کامران ملکی عضو هیئت مدیره خانه سینما به عنوان اولین سخنران این برنامه گفت: من به خانم زاهدی گفتم دوستان سینمایی را هم برای این نشست دعوت کنیم. ایشان گفت اگر این کار را بکنیم دوست های اهل کتابش در سالن جا نمی شوند. به همین دلیل خواهش می کنم این جلسه را دوباره در خانه سینما با حضور اهالی سینما تکرار کنیم.

وی در ادامه به خوانش متنی که نوشته بود پرداخت ودر ادامه متن خود به ارائه مطالبی درباره فلز جیوه، نام این عنصر و مطالبی علمی پرداخت و گفت: پرند زاهدی هم به پراکندگی همین مطالبی است که گفتم. یعنی این ترکیب می تواند در محتوای نام خانم زاهدی وجود داشته باشد. امیدوارم این کتاب هم ماندگار و خاطره انگیز شود.

این عضو هیئت مدیره خاطره سینما گفت: امروز اینجا هستیم که چرندیات یک پرند را بشناسیم. او هم این معجونی است که اشاره کردم و هم بازیگر خوبی است. زاهدی فیلمساز خوبی هم هست که فیلم های کوتاه، مستند و داستانی ساخته که در جشنواره های بین المللی پیش رفته اند. البته او ۵ سال است که فیلم نساخته ولی همه او را به عنوان یک فیلمساز موفق می شناسند. حالا هم به کتابش رسیده ایم و مطمئنم این کتاب، ماندگار می شود حتی اگر چرندیات یک پرند باشد.

در بخش بعدی این برنامه، سعید حاجی میری کارگردان سینما گفت: نمی گویم خوشحال نیستم که در سینمای امروز با این اوضاعش نیستم ولی حرف های دوستان را که می شنوم، می گویم این شما هستید که باید به من دلداری بدهید نه من به شما.

کارگردان فیلم «اسکادران عشق» در ادامه گفت: مطالب کتاب «حال چرند یه پرند» قابل پیش بینی است چون خانم زاهدی خودش غیرقابل پیش بینی است. من به او غبطه خوردم که خیلی راحت تر از من و باقی بچه های سینما می تواند احساساتش را بیان کند. به نظرم او در روانی ادبیات و کلمات به یک اجتهاد رسیده است.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به وضعیت امروز سینمای ایران، گفت: سینمای ما مشکل هویت دارد. خوب است که جوانان بیایند اما نه این طور. اصلا معلوم نیست این سرمایه هایی که یک عده جوان را به جلو هل می دهند از کجا می آیند؟

پرند زاهدی هم آخرین سخنران این نشست بود که پیش از رونمایی کتاب گفت: برای این جلسه گفتم گروهی از دوستانم باشند که از آخرین صفحه کتابی که خوانده اند، یک سال نگذشته باشد. خوشحالم که این کارم را تا آخر راه رفتم.

این بازیگر گفت: اسم این کتاب «زیر خاکستر ذهن» بود که پس از ۲ سال که از مجوزش می گذشت، گفتند تشابه اسمی با یک کتاب دیگر دارد و باید نامش عوض شود. بنابراین نام این کتاب شد «حال چرند یه پرند». شاید اسم خوبی نباشد اما اسم واقعی حالم است.

وی در پایان سخنانش گفت: بارها طی این سال ها این سوال از من شده که چرا پس از اسکادران عشق دیگر فیلم بازی نکردی؟ من ۲۵ سال است که دیگر بازی نکرده ام. بارها جواب این سوال را داده ام و فکر می کنم امروز هم این کار را بکنم و دیگر کافی باشد. دلیلش این است که آقای حاجی میری که استاد من است، گفت نقش بعدی ات را طوری انتخاب نکن که شان مریمِ اسکادران عشق را نداشته باشد. خب چنین نقشی را پیدا نکردم و بازی نکردم. 

در ادامه این برنامه، کتاب «حال چرند یه پرند» شامل نوشته های کوتاه و ادبی این بازیگر و فیلمساز رونمایی شد.

کد خبر 4089043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha