۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۹

علی عسکری در دیدار با رئیس جمهور لبنان:

با مقاومت و ایستادگی ریشه تروریسم تکفیری را خواهیم خشکاند

با مقاومت و ایستادگی ریشه تروریسم تکفیری را خواهیم خشکاند

رییس صدا و سیما در دیدار با رییس جمهور لبنان با اشاره به همدلی تهران و بیروت در تقویت محور مقاومت، گفت: با مقاومت و ایستادگی در کنار یکدیگر آرامش را به منطقه باز می‌گردانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌ عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی‌عسکری در دیدار با رییس جمهور لبنان با اشاره به دعوت رییس‌جمهوری اسلامی ایران از میشل‌عون رییس‌جمهور لبنان برای سفر به تهران گفت: ما منتظر حضور شما هستیم تا در صدا و سیما تصاویری شایسته از همراهی و هماهنگی ۲ کشور برای جهانیان به نمایش بگذاریم.

وی افزود: تهران و بیروت با هم افزایی در ظرفیت های رسانه ای می توانند نمایشی ویژه از محور مقاومت به جهانیان ارائه کنند و در این سفر توافقات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

رییس رسانه ملی تعامل سازنده را سیاست اصلی جمهوری اسلامی توصیف و تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و هماهنگی میان ۲ کشور و تعامل سازنده با کشورهای منطقه آتش فتنه ای را که تروریست های تکفیری با حمایت حامیان اصلی شان روشن کرده اند کاملا خاموش کنیم.

علی عسکری با اشاره به وضع آوارگان سوری در لبنان گفت: من معتقدم شما به عنوان رییس‌جمهور لبنان نقش ویژه‌ای در سامان دادن به اسکان آوارگان سوری و بازگشت تدریجی آنان خواهید داشت.

وی با بیان اینکه با تدبیر فرد هوشمند و مدبری چون شما و همکاران تان در لبنان بسیاری از مسائل حل خواهد شد، افزود: با این تلاش‌ها آرامش به سوریه بازخواهد گشت و با خروج تروریست‌ها، منطقه به سمت آرامش می‌رود و این همان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیز هست.

میشل عون رییس جمهوری لبنان نیز طی سخنانی با تقدیر از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: مواضع خردمندانه و منطقی اخیر رییس جمهوری اسلامی که با در نظر گرفتن منافع سیاسی ایران صورت گرفت در ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی بسیار موثر بود و امیدوارم در این مسیر موفق باشید.

وی تاکید کرد: در قضیه برجام تفرقه ای میان آمریکا و اروپا بوجود آمده است که این پیروزی خردمندانه ای برای ایران است. جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در بالاترین سطح سیاسی در مسائل منطقه و بین‌الملل تاثیرگذار است و امیدواریم با تدبیر ایران و کشورهای منطقه راه‌ حل سیاسی برای حل مشکل سوریه به‌ دست آید.

میشل‌عون به حضور یک میلیون نفر از آوارگان سوری در لبنان اشاره کرد و افزود: ما معتقد نیستیم که همه آوارگان باید یکجا برگردند بلکه باید شرایط مساعد به‌ وجود آید تا آوارگان به صورت تدریجی بازگردند و در این زمینه جمهوری اسلامی ایران بسیار تاثیرگذار است.

رییس‌ جمهور لبنان در پایان صحنه سیاسی این کشور را آرام و منطقی توصیف و تأکید کرد که درباره تحولات سوریه و غرب آسیا ممکن است اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد اما این اختلاف‌ نظرها کنترل شده است و به تنش اجتماعی منجر نمی‌شود.

دیدار با حسن‌ فضل‌الله رییس و اعضای کمیسیون اطلاع‌رسانی مجلس لبنان

رییس سازمان صداوسیما همچنین با حسن‌ فضل‌الله رییس و اعضای کمیسیون اطلاع‌رسانی مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار که همزمان با جلسات بودجه لبنان انجام می‌شد کمیسیون اطلاع‌رسانی گزارشی از فعالیت‌های خود ارایه کرد.

حسن فضل‌الله رییس این کمیسیون گفت: این که به‌رغم جلسات بودجه دور هم جمع شدیم که در خدمت شما به‌ عنوان رییس رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران باشیم، نشان از اهمیت جایگاه شما و ایران است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

فضل‌الله و دیگر اعضای کمیسیون در این جلسه فعالیت‌های صورت گرفته را تشریح کردند و علی‌عسکری هم در این دیدار درباره اطلاع‌رسانی و جایگاه حقوقی سازمان صداوسیما توضیحاتی ارایه کرد.

در پایان این جلسه دو طرف بر گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

کد خبر 4118436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha