۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۹

مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی رئیس مجمهور:

فضای مجازی بهترین ظرفیت برای ایجاد فرصت های جدید شغلی است

فضای مجازی بهترین ظرفیت برای ایجاد فرصت های جدید شغلی است

سنندج- مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر فضای مجازی بهترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال است که متاسفانه درکشورما زیاد به این پتانسیل ارزشمند توجهی نشده است.

به گزارش خبرنگارمهر، امیرحسین اسدی امروز پنج شنبه در گردهمایی دبیران شورای اقامه نماز، مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی و فعالان حوزه رسانه و ارتباطات فضای مجازی که با عنوان نماز و فضای مجازی در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزارشد، گفت: فضای مجازی بهترین ابزار دین سالاری، توسعه فرهنگ نماز و تاثیر برکودکان ونوجوانان است.

وی عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم سواد و دانش کودکان را افزایش دهیم وپیوند آنها را با شیوه های متعدد به ویژه با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی با مسجد و نماز برقرار کنیم.

وی اظهارداشت: اگر تمامی دستگاه های اجرایی استان موافقت کنند تا دی ماه امسال نخستین ماراتن محتوای دیجیتال نماز ویژه دانش آموزان و سناریوی فیلم کوتاه نماز و چند برنامه اساسی دیگر در این راستا را در کردستان برگزار خواهیم کرد.

مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی رئیس مجمهورادامه داد: ما باید بپذیریم که نسل گذشته و حال را از دست دادیم چراکه شخصیت آنها شکل گرفته و دیگر به سختی می توان بر روی آنها تاثیرگذاشت بنابراین جامعه هدف ما  بیشترباید کودکان زیرهفت سال باشد.

اسدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند به اعتقاد من امروز ذکر مستحبی بعد از تماز انجام کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است، ادامه داد: امروزه دیپلماسی دنیا دیپلماسی فضای مجازی شده و دیگر دوران رسانه هایی هم چون روزنامه در دنیا به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اینترنت، بازی های رایانه ای، نرم افزارهای تلفن همراه و نرم افزارهای چند رسانه ای چهار دسته بندی راسنه دیجیتال به شمار می روند، ادامه داد: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربرد ایمیل، ۳ میلیارد کاربرفضای مجازی و ۶۴۴ میلیون وب سایت در دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در کشورما ۶۱ درصد است، افزود: براساس آمار موجود ۷۲ درصد کاربران اینترنت در کشورما زیر ۲۹ سال و ۱۹ درصد هم زیر ۱۸ سال سن دارند.

مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی رئیس مجمهور تعداد وبلاگ های ایرانی فعال را ۷۰۰ هزار وبلاگ خواند و گفت: از جمله کاربردهای  اینترنت فرهنگ سازی، افزایش تولید ناخالص ملی، دسترسی به مقالات علمی و دیپلماسی فعال است.

اسدی اظهارداشت: البته اینترنت کاربردهای منفی هم چون سوء استفاده از کودکان، تبلیغ مواد مخدر والکل، مشاوره غلط و تبلیغ دارو، قطع ارتباط نوجوان با والدین دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از شخصیت های فضای مجازی چهره واقعی خود را ندارند، بیان کرد: ۸۰ درصد ازدواج های اینترنتی تاکنون منجر به طلاق شده است.

به گفته وی فضای مجازی بهترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال است به گونه ای که در این فضا با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان یک شغل ایجاد می شود در حالی که ایجاد یک شغل در بخش صنعت ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیازدارد که متاسفانه تاکنون در کشورما به این پتانسیل ارزشمند توجه اساسی نشده است.

مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی رئیس مجمهور تعداد مخاطبان بازی های رایانه ای در ایران را ۲۳ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: روزی ۴۶ میلیون ساعت در ایران بازی رایانه ای انجام می شود.

اسدی بیان کرد:  بازی های رایانه ای فرهنگ ساز، جامعه ساز، اجتماع ساز و ایران ساز است لذا باید به این مهم توجه اساسی شود و امکانات لازم در اختیار افرادی که توانایی فعالیت در ساخت و تولید بازی های رایانه ای را دارند، قرار داده شود.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه درایران ۱۲۰ درصد است، عنوان کرد: حدود ۵۰ میلیون نفر مشترک همراه اول،۳۰ میلیون ایرانسل، یک میلیون تالیا و غیره در کشور ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کل ترافیک اینترنت ایران مربوط به تلگرام است، افزود: ۴۵ میلیون نفر درایران عضو شبکه اجتماعی تلگرام هستند.

مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی رئیس مجمهور اضافه کرد: تعداد کانال های تلگرامی از مرز ۵۵۵ هزار کانال گذشته و ۲۰ هزار کانال حداقل ۵ هزار نفر عضو دارند و به طور متوسط هر کاربر در ۱۸ کانال عضو است.

اسدی اظهارداشت: حال با شرایط مذکور برای کاهش آسیب های ناشی از فضای مجازی باید کارگاه های ویژه روحانیون مساجد در مساجد برگزار شود و کاربری فضای مجازی و سواد رسانه ای به آنها آموزش داده شود تا مسجد دانشگاه فضای مجازی و آموزش رسانه مجازی شود.

کد خبر 4125524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha