۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۰۰

استاندار مرکزی:

مطالبات جامعه کارگری در استان مرکزی به طور جدی دنبال شود

مطالبات جامعه کارگری در استان مرکزی به طور جدی دنبال شود

اراک- استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر جامعه کارگری ۶۵درصد از کل جمعیت استان مرکزی را به خود اختصاص داده که مطالبات این قشر باید با جدیت از سوی دستگاه‌های مربوطه پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده هم اکنون دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دولت و بخش خصوصی، بیش از ۱۵۰هزار میلیارد تومان مطالبه دارند.

استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن آن با قشر عظیمی از جمعیت کارگری روبرو است و میانگین افراد تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

آقازاده بیان کرد: با وجود آن که هم اکنون نهادهای تابعه وزارت کار از جمله تامین اجتماعی حجم عظیمی از مطالبات را از دولت و بخش خصوصی دارند و با مشکلات و دغدغه های بسیار مواجه هستند، اما خوشبختانه در خدمت رسانی این نهادها برای بیمه شدگان و مستمری بگیران خللی وارد نشده است.

وی خاطرنشان ساخت: بر طبق برآوردها، میزان پرداختی ماهانه سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی در کشور، بالاتر از مجموع مبغلی است که هر ماه از سوی دولت به عنوان یارانه به حساب مردم واریز می شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: همچنین با توجه به مشکلاتی که هم اکنون واحدهای صنعتی و تولیدی با آن روبرو هستند و عدم توان اجرای تعهدات آنها به سازمان تامین اجتماعی، مشکلات این سازمان دوچندان شده است، در این شرایط باز هم در اجرای تعهدات تامین اجتماعی و پرداخت ها و مستمری ها با مشکل روبرو نبودیم.

آقازاده اضافه کرد: علاوه بر آن حوزه بهداشت و درمان نیز در استان مرکزی با مطالبات گسترده ای از بیمه ها روبرو است و هم اکنون ۱۳۰میلیارد تومان مطالبات معوق دارد که قطعا پرداخت این مطالبات در حوزه بهداشت و درمان، رفع بسیاری از مشکلات را رقم خواهد زد، از سوی دیگر دستگاه های اجرایی استان باید ایجاد اشتغال را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 4149494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha