۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷

حجت الاسلام آخوند پور:

جامعه مهدوی سرشار از معرفت، تعامل، رشد و گذشت است

جامعه مهدوی سرشار از معرفت، تعامل، رشد و گذشت است

آخوندپور، کارشناس مسائل مذهبی جامعه مهدوی را سرشار از معرفت ، تعامل ، رشد و گذشت دانست و گفت: مومن باید عزت داشته باشد و در مسائل خانوادگی و اجتماعی خود نیز باید این گونه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفت و گوی فرهنگی، رادیو گفت و گو  با موضوع سبک زندگی مهدوی - ویژه شهادت امام حسن عسکری (ع) - با حضور حجت الاسلام حسن آخوند پور ، کارشناس مذهبی و هاله اسماعیل نژاد ، معاون پژوهشکده عفاف و حجاب روانه آنتن شد.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام آخوند پور با بیان اینکه دشمن نتوانسته است اصل پرستش را از انسان ها بگیرد ، عنوان کرد: از آنجایی که مردم عطش دین دارند دشمن فتنه انگیزی کرد تا مردم به سمت دین نروند و نسبت به آن انزجار پیدا کنند.

وی افزود: دشمنان اسلام برای اینکه جامعه مهدوی را نیز در اذهان عموم تخریب کنند ، امام زمان را به فردی تشبیه می کنند که ظهور می کند و با خون و خونریزی جامعه را به راه راست هدایت می کند.

این کارشناس مذهبی جامعه مهدوی را سرشار از معرفت ، تعامل ، رشد و گذشت دانست و عنوان کرد: مومن باید  عزت داشته باشد و در مسائل خانوادگی و اجتماعی خود نیز باید این گونه باشد.

حجت الاسلام آخوندپور به لزوم شناخت امام زمان تاکید کرد و گفت: اگر با بهره گیری از قرآن و سیره اهل بیت امام عصر را بشناسیم ، معنای حکومت مهدوی را نیز درک خواهیم کرد و بدانیم با ظهور ایشان خانواده و جامعه در سلامت روحی و روانی رشد خواهند یافت.

در ادامه برنامه اسماعیل نژاد در خصوص نحوه ظهور امام زمان اظهار کرد: در احادیث و روایات آمده است که روند ظهور امام آنقدر آرام و عادی اتفاق می افتد که مردم شوکه خواهند شد و برخی می گویند ما ایشان را می شناختیم یا دیده بودیم.

وی با بیان اینکه صحبت کردن در خصوص جهان زمان ظهور باید با علم صورت گیرد، تاکید کرد: این فضا نباید آسمانی و غیرقابل دسترس توصیف شود.مردم نباید منتظر کار خارق العاده ای مانند معجزات پیامبران باشند.

معاون پژوهشکده عفاف و حجاب راهپیمایی اربعین را نمونه کوچکی از جامعه مهدویت دانست و بیان کرد: در این جامعه ملیت ، رنگ پوست و نژاد اهمیت ندارد و یک جامعه هجری است ،  یک جا نمی ماند ، پویاست و زندگی در آن جریان دارد.

اسماعیل نژاد اظهار کرد: در سیر خلقت انسان از بدو خلقت تا امروز ، در یک برهه زمانی خداوند به صورت مستقیم با خود انسان سخن می گفت چرا که عقل انسان به جز ارتباط با منبع مستقیم ، نمی توانست واسطه را بپذیرد.پس از آن واسطه ها مانند پیامبران و معجزات عینی بروز پیدا کردند.

وی ادامه داد: در سیر خلقت معجزات به کتاب تبدیل شد و خداوند با پیامبران نیز سخن می گفت.اما از زمانی که وحی نیز قطع شده است ، رابطه میان انسان و خدا ،کتاب و راهبر یا امام است.

اسماعیل نژاد با بیان اینکه عقل بشر در طول زمان تکامل یافته است ، تاکید کرد : انسان در حال حاضر می تواند با خواندن کتاب و راهنمایی های راهبر راه درست را تشخیص دهد. 

کد خبر 4156991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha