۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵

بروکینگز:

مردم آمریکا «برجام» را همسو با منافع ملی کشورشان می‌بینند

مردم آمریکا «برجام» را همسو با منافع ملی کشورشان می‌بینند

نظرسنجی انجام شده از سوی یک اندیشکده آمریکایی نشان می‎دهد اغلب مردم این کشور پایبندی به توافق هسته‌ای ایران را همسو با منافع ملی آمریکا می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اندیشکده «بروکینگز» در تازه‌ترین نظرسنجی خود از نظر مساعد مردم آمریکا نسبت به توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

 طبق این نظرسنجی، ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند پایبندی به توافق هسته‌ای ایران همسو با منافع آمریکا است حال‌آنکه ۵۵ درصد بر این باورند که این توافق مانع از تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی (!) می‌شود.

اما درباره تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم تایید برجام، دو دستگی حزبی عمیقی میان مردم آمریکا به وجود آمده تا آنجا که ۶۸ درصد جمهوریخواهان موافق این تصمیم و ۶۵ درصد دموکرات‌ها مخالف آن هستند. اما در مجموع، بدون لحاظ  کردن گرایش حزبی، درصد مخالفین به موافقین ۳۷ در برابر ۳۵ درصد است و ۲۷ درصد نیز نظری ندارند.

درباره اعمال تحریم‌های جدید ضد ایرانی نیز، آمریکایی ها معتقدند باید به ارزیابی نهادهای امنیتی کشورشان استناد کنند و اینکه آیا بقیه طرفین دخیل در توافق هسته‌ای هم با تحریم‌های جدید موافق هستند یا خیر. به این ترتیب، ادعای دولت واشنگتن مبنی بر اینکه تحریم‌های جدید در راستای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و اعراب خلیج فارس است، برای مردم آمریکا از اهمیت به مراتب کمتری برخوردار است.

کد خبر 4160498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha