۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۲۹

جشنواره عمو نوروز برای اولین بار در قزوین برگزار شد

جشنواره عمو نوروز برای اولین بار در قزوین برگزار شد

قزوین- خانواده های قزوینی برای اولین بار جشنواره عمو نوروز را با حضور کودکان خردسال خود با راه انداختن کاروان شادی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، خانواده های قزوینی عصر چهارشنبه به همراه فرزندان خردسال خود با پیاده روی در مسیر میدان میرعماد به سمت خیابان بوعلی در یکی از مجتمع های شهری تجمع کرده و آمدن نوروز را جشن گرفتند.

محمد درافشانی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین دراین مراسم گفت: جشنواره عمو نوروز با شعار «ما همه یک عمو نوروز هستیم» با مشارکت شبکه دوستدار کودک قزوین برای اولین بار در قزوین برگزار شد.

درافشانی افزود: در این جشنواره کودکان قزوینی با پوشش عمو نوروز به همراه حاجی فیروز، ساز و دهل و هفت سین در مسیرهای یادشده حرکت کردند.

وی ایجاد شور و نشاط اجتماعی، احیای سنت های کهن ایران و آشنایی کودکان با سنن و فرهنگ های ایران در قزوین را از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره دانست.

درافشانی تصریح کرد: همچنین تا پایان اسفند دو جشنواره عمو نوروز دیگر در راستای  ایجاد فضایی شاد و مفرح در ‌شهر قزوین برگزار خواهد شد که زمان برگزاری آنها در آینده نزدیک اطلاع رسانی می شود.

کد خبر 4240206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha