۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵

در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح شد؛

ضرورت توسعه زیرساختهای الکترونیک برای شهرهاو جلوگیری ازآلودگی هوا

ضرورت توسعه زیرساختهای الکترونیک برای شهرهاو جلوگیری ازآلودگی هوا

معاون عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه امروز توسعه زیرساخت های الکترونیک از نان شب برای شهرهای ما واجب تر است گفت: قطعا این موضوع در جلوگیری از آلودگی هوا نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون عمرانی استانداری تهران در دوازدهمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، با اشاره به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره درج مفاد قانون هوای پاک و مصوبات دولت در موافقت نامه های هزینه ای گفت: در همه موافقت نامه های هزینه ای باید اجرای قانون هوای پاک و مصوبات پیشگیری از آلودگی هوا تهران به صورت الزام آور ذکر شود و در همه موافقت نامه های هزینه ای دستگاه های مستقر در استان تهران نیز وارد شود.

احمد تواهن ضمن تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های الکترونیک در سطح استان تهران افزود: توسعه زیرساخت های الکترونیک برای شهرهای ما امروز از نان شب واجب تر است.

وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت های الکترونیک قطعا در جلوگیری از آلودگی هوا و بهبود وضعیت سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد.

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: در وزارت ارتباطات دولت تدبیر و امید اقداماتی در این راستا انجام گرفته و مقرر شده قبل از سال ۱۳۹۷ پهنای باند لازم در شهرهای کشور توسعه یابد.

وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت های الکترونیک در دستور کار دولت و به دنبال آن در دستور کار استانداری تهران و مشخصا در دستور کار کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران قرار دارد.

معاون استانداری تهران هشدار داد: روزانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار خودرو وارد شهر تهران می‌شود. اگر هر کدام از این خودروها دو نفر مسافر داشته باشند تعداد مسافران ورودی شهر تهران از یک میلیون نفر بالاتر می‌رود. این بار سنگین آلودگی بر آلودگی شهر تهران افزوده می‌شود و به همین دلیل شب گذشته توافقنامه سه جانبه میان استانداری تهران، شرکت شهرهای جدید و راه‌آهن منعقد شد که بر اساس آن حمل‌ونقل ریلی در شهرستان قدس، ملارد و شهریار به سمت شهر تهران جایگزین خودروهای ورودی به این شهر شود که امیدواریم این طرح به زودی به بهره‌برداری برسد.

تواهن همچنین اذعان کرد: از ۳۰۰ موتورخانه‌ای که مورد بازرسی قرار گرفته ۹۶ موتورخانه متعلق به دستگاه‌های دولتی بود که هیچ کدام استانداردهای لازم را نداشتند. در خصوص موتورخانه‌های منازل چالشی بر سر راه استاندارد وجود دارد اما در قانون هوای پاک پیش‌بینی‌های مناسبی انجام شده است. در کلان‌شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت تضمین‌های مناسبی در نظر گرفته شده است و امیدواریم دستگاه‌ قضایی همکاری‌لازم را انجام دهد.

تواهن تاکید کرد:‌ دوستان ممیزی سازمان استاندارد و شرکت‌هایی که برای بازرسی موتورخانه‌ها معرفی می‌شوند باید بتوانند بازرسی‌های خود را انجام دهند. شهرداری‌ هم می تواند برای دادن پایان کار استانداردهای موتورخانه‌ها را لحاظ کند. البته باید موتورخانه سطح شهرها اولویت بندی شود و ساختمان‌های بلند مرتبه و تجاری در اولویت قرار بگیرند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست اعلام کرد: بیشترین سهم رشد اشتغال در سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ به بخش ارتباطات و هوشمندسازی اختصاص دارد.

عدالتی افزود: نرخ رشد اشتغال سالانه ۸ درصد برنامه ریزی شده در حالی که برای حوزه ارتباطات ظرفیت سالانه ۱۵ درصد لحاظ شده است.

نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با حضور احمد تواهن معاون عمرانی استانداری تهران، کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران و تعدادی دیگر از دستگاه های استانی عضو این کارگروه صبح امروز برگزار شد.

کد خبر 4242905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha