۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۰۶

استاندار گلستان:

مردم تشنه تلاش مدیران هستند/ سرمایه گذاران را فراری ندهیم

مردم تشنه تلاش مدیران هستند/ سرمایه گذاران را فراری ندهیم

گرگان- گرگان - استاندار گلستان با بیان اینکه مردم تشنه تلاش مدیران هستند، عنوان کرد که نباید سرمایه گذاران را فراری دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مناف هاشمی در آخرین جلسه شورای اداری استان گلستان در سال ۹۶، اظهار کرد: آمار بیکاری در گلستان نگران کننده است و باید کار جمعی انجام دهیم تا عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

وی افزود: هر مدیری باید در حوزه کاری خود بهترین متخصص باشد و انتظار داریم مدیران استانی برنامه‌های سال ۹۷ را تدوین کرده باشند و تا ۱۵ فروردین مطالعات خود را برای برنامه ریزی در سال ۹۷ انجام دهند زیرا در ملاقات با آنها برنامه‌ها را جویا خواهم شد.

هاشمی تصریح کرد: مسیر استان به خوبی مشخص و اداره شده اما کافی نیست، البته این که رضایتمندی نسبی در استان وجود دارد جای امیدواری است.

استاندار گلستان گفت: جنب و جوشی در استان راه افتاد و نشان داد که تا سال ۱۴۰۰ می‌توانیم جهشی در استان به وجود آوریم.

هاشمی بیان کرد: درآمد مالیاتی استان نسبت به میانگین کشوری هشت درصد جلوتر است و باید به سمت درآمد پایدار برویم.

وی ادامه داد: در چهار ماه اخیر ۸۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع تولید پر داخت شده که مبلغ قابل توجهی است.

هاشمی اضافه کرد: ۲۱ هزار و ۶۵ نفر معادل ۱۰۹ درصد از تعهد ایجاد اشتغال در استان گلستان محقق شد که ۱۸ هزار نفر بیمه شده هستند.

وی یادآور شد: کلنگ زنی‌های استان با بودجه حدود هزار میلیارد تومان اتفاق افتاد که مربوط به بخش خصوصی است و باید این روند را ادامه دهیم.

باید دو برابر سال ۹۶ پروژه افتتاح کنیم

استاندار گلستان با بیان اینکه باید نحوه رفتار ما با بخش خصوصی اصلاح شود،  اظهار کرد: سرمایه گذار اگر معطل یا اذیت شود به سمت استان‌های دیگر می‌رود و نباید آنها را فراری دهیم.

هاشمی بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها در سال ۹۷ باید دو برابر سال ۹۶ پروژه افتتاح کنند و از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده شود.

وی تصریح کرد: عقب ماندگی استان گلستان را باید با برنامه سه یا چهار ساله جبران کنیم زیرا حق ما در کشاورزی، صنعت و گردشگری بیشتر از این است و انتظار داریم در این سه بعد موفق باشیم.

وی ادامه داد: بودجه ۹۷ استان گلستان را حداکثری جذب می‌کنیم اما این کافی نیست و باید باز هم در جذب بودجه تلاش کنیم.

استاندار گلستان به استفاده از بانوان و جوانان در پست‌های مدیریتی تاکید و خاطرنشان کرد: سیاست رئیس جمهور محترم استفاده از بانوان و جوانان در پست‌های مدیریتی است و در استان گلستان هم باید این موضوع مهم را در دستور کار قرار دهیم.

هاشمی افزود: برای سال آینده ۲۹ هزار و ۱۰۰ نفر تعهد ایجاد اشتغال خواهیم داشت که امیدواریم محقق شود.

وی بیان کرد: منطقه آزاد جهشی در مسیر توسعه استان ایجاد خواهد کرد و امیدواریم پس از تعطیلات نوروزی اخبار خوبی از آن به گوش برسد.

به گفته وی، باید انتقادات مردم را بشنویم تا به سمت و سوی چالش نرود، مردم تشنه تلاش مدیران هستند و اگر ما تلاش کنیم مردم به ما کمک خواهند کرد.

کد خبر 4254920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha