۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۱۰

خانه‌به‌دوشی در جوار بزرگراه شمالی کرج

بزرگراهی که مردم را آواره کرد/حکایت پُز عالی و جیب خالی شهرداری

بزرگراهی که مردم را آواره کرد/حکایت پُز عالی و جیب خالی شهرداری

کرج - خانه‌به‌دوشی در جوار بزرگراه شمالی کرج حکایت این روزهای برخی شهروندان است، شهروندانی که خانه اشان در طرح واقع‌شده و به دلیل جیب خالی شهرداری آواره شده‌اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - ساره نوری: یک برگه دستش بود و داشت با مردی که آن سوی میز نشسته بود بحث می‌کرد، می‌شنیدم که می‌گفت؛ «شهرداری اگه نداره خوب نخره، ما چه گناهی کردیم، دو سال آوارگی بس نیست» عصبانی بود و می‌گفت؛ «آرزو می‌کنم هیچکی سروکارش به شهرداری نیفته».

خونسردی مرد آن سوی میز عصبانی‌ترش می‌کرد؛ مدام سؤال می‌کرد «آقا حداقل بگن کی پول ما رو میدن، خسته شدیم از آوارگی، دوساله که عید تو خونه خودمون نیستیم».

«آقا حداقل بگن کی پول ما رو میدن، خسته شدیم از آوارگی، دوساله که عید تو خونه خودمون نیستیم»مرد خونسرد آن سوی میز بی‌تفاوت به صحبت هاش گوشی و برداشت و بعد از چند دقیقه به اونی که پشت خط بود، گفت؛ «ریموت در و برام میاری، باید کارتابل ببرم برای مدیر در بستس».

اینجا؛ پشتِ در دفتر مدیرکل مالی شهرداری کرج است، بیش از هفت یا هشت نفر ارباب‌رجوع پشت در نشسته‌اند ولی در بسته است، چرا؟ چون ریموت در باطری ندارد و رئیس دفتر مدیرکل در وقت اداری اقدام به تعویض باطری کرده و منتظر است تا ریموت با باطری جدید به دستش برسد.

مدت‌زمانی می‌گذرد تا در باز شود، در این مدت هم مرد معترض که حالا عصبانی‌تر شده و مثل گندم روی آتش به این‌طرف و آن‌طرف می‌رود، تلاش می‌کند تا بتواند جوابی بگیرد.

شاهد عینی گفتگوی مرد عصبانی با رئیس دفتر مدیرکل هستم، ماجرایی که در حال رقم خوردن است منصفانه نیست، مردِ برگه به دست مدعی است که شهرداری برای اجرای پروژه‌ای بزرگ، خانه وی و حدود ۲۰ نفر دیگر را گرفته و به آن‌ها پولی پرداخت نکرده است.

شاهد عینی گفتگوی مرد عصبانی با رئیس دفتر مدیرکل هستم، ماجرایی که در حال رقم خوردن است، منصفانه نیستوی به خبرنگار مهر گفت: خانه‌اش در مسیر پروژه بزرگراه شمالی کرج یا همان رینگ شمالی اتوبان شهید همت واقع‌شده و شهرداری دو سال پیش اقدام به خرید خانه وی و دیگر شهروندان کرده، خریدی که پس از دو سال پولش پرداخت‌نشده است.

وی با اشاره به اینکه خانه‌اش در اراضی شمال منطقه عظیمیه واقع‌شده است، گفت: دو سال پیش کارشناسان شهرداری کرج به سراغ ما آمدند و مدعی شدند که خانه‌هایمان در طرح واقع‌شده، ما را متقاعد کردند که خانه‌هایمان را بخرند.

این شهروند کرجی که حالا به قول خودش خانه‌به‌دوش است، گفت: کارشناس آمد و خانه‌هایمان را متری یک‌میلیون تومان قیمت گذاری کرد زیرا خانه‌های ما قولنامه‌ای بود، درحالی‌که زمین‌های آن‌سوی خیابان متری هشت میلیون تومان قیمت داشت.

وی بابیان اینکه خانه‌ام را دو سال پیش تخلیه و به خانه خواهرم رفتم، گفت: برج یازده سال گذشته پس از پیگیری‌های فراوان و هرروز رفت آمد به شهرداری کرج با ما تماس گرفتند و گفتند؛ چک اولین قسط شما آماده است.

پول‌نداریم، بروید هر وقت شهرداری پول داشت با شما تماس می‌گیریموی افزود: برج یازده پس از مراجعه به شهرداری گفتند؛ در حال پرداخت حقوق، عیدی و پاداش کارکنان هستیم و نمی‌توانیم قسط شمارا پرداخت کنیم بروید و فروردین‌ماه بیایید.

این شهروند کرجی با اشاره به اینکه فروردین‌ماه شد و شب عید در خانه خودمان نبودیم، گفت: حالا که آمده‌ایم می‌گویند؛ پول‌نداریم، بروید هر وقت شهرداری پول داشت با شما تماس می‌گیریم، حال این سؤال مطرح است که شهرداری اگر پول نداشت چرا ما را آواره کرد؟

وی به برخورد برخی از کارکنان شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: جواب درست‌وحسابی به آدم نمی‌دهند، انصاف داشته باشند و با مایی که دو سال است خانه‌به‌دوش شده‌ایم و آواره، خوب برخورد کنند، بی‌تفاوتی این‌ها مثل پیت بنزینی است روی آتش‌دل ما.

وی با تأکید بر اینکه قیمت خانه‌اش ۸۵ میلیون تومان شده و شهرداری به وی وعده داده که در دو قسط ۳۰ و ۵۵ میلیونی پرداخت خواهد کرد، گفت: دو سال گذشته و ریالی پرداخت‌نشده است.

این شهروند کرجی به ما می‌گوید واقعاً درد ما منتشر می‌شود؟ یعنی ممکن است که آقای شهردار حرف ما را بشنود؟

وی خطاب به شهردار کرج، گفت: برای لحظه‌ای هم که شده خودتان را جای افرادی بگذارید که خانه‌هایشان را ازدست‌داده و آواره خانه فامیل و یا مجبور به اجاره خانه شده‌اند، برای لحظاتی خودتان را جای ما بگذارید و درکمان کنید، در این شرایط بد اقتصادی هم‌خانه‌هایمان را از دست بدهیم و هم مجبور به پرداخت هزینه شویم؟

نهایت تقلای شهروند خانه‌به‌دوش برای دریافت بدهی‌اش از شهرداری کرج همین چند جمله است که یکی از کارکنان اداره کل امور مالی شهرداری کرج بیان می‌کند؛ «مدیر قبلی این کار را انجام داده وی را پیدا کنید و سؤال‌هایتان را بپرسید»در همین حین رئیس دفتر مدیرکل از اتاق بیرون می‌آید و رو به ارباب‌رجوع می‌گوید؛ چک‌ها آماده است ولی شهرداری کرج پولی در حساب ندارد، بروید هر وقت که پول به‌حساب آمد خبرتان می‌کنیم، هنوز کلامش تمام نشده صدای ارباب‌رجوع بالا می‌رود، یکی می‌گوید؛ ما پولمان را می‌خواهیم و جایی نمی‌رویم، شهروندی که درد و دلش را به ما گفته در کمال ناباوری رو به رئیس دفتر مدیرکل می‌گوید؛ لطفاً به رئیستان بگوید؛ شما که پول نداشتید چرا خانه‌های ما را خریدید و ما را آواره کردید؟

عصبانی‌تر می‌شود، برگه‌ای که در دست دارد را روی میز می‌گذارد و می‌گوید، «من پول نخواستم، خانه‌ام را به من برگردانید».

نهایت تقلای شهروند خانه‌به‌دوش برای دریافت بدهی‌اش از شهرداری کرج همین چند جمله است که یکی از کارکنان اداره کل امور مالی شهرداری کرج بیان می‌کند؛ «مدیر قبلی این کار را انجام داده وی را پیدا کنید و سؤال‌هایتان را بپرسید».

دیگران هم با ناامیدی اتاق را ترک می‌کنند گویی که امیدی ندارند کارشان در شهرداری به سرانجام برسد.

بزرگراه شمالی کرج پروژه‌ای است به طول ۱۷.۶ کیلومتر که از جاده چالوس آغاز و قرار است با عبور از محدوده پل کُردان به اتوبان کرج - قزوین متصل می‌شود، قرارداد این پروژه ۲۴ فروردین‌ماه ۹۵ منعقد شده و مقررشده در تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه ۹۹ به بهره‌برداری برسد. اعتبار اولیه ۵۱۵ میلیارد تومان اعلام شده که طبق برآوردهای اعلام‌شده اعتبار این پروژه تا زمان بهره‌برداری به ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

کد خبر 4267319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha