۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷

در بوشهر؛

دومین دستگاه تصویربرداری مولکولی پت حیوانی کشور راه‌اندازی شد

دومین دستگاه تصویربرداری مولکولی پت حیوانی کشور راه‌اندازی شد

بوشهر - رئیس مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر گفت: دومین دستگاه تصویربرداری مولکولی پت حیوانی و تصویربرداری فلورسنت کشور در استان بوشهر نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور مجید اسدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی خلیج‌فارس در راستای گسترش و تکمیل و توسعه زیرساخت‌های پژوهشی خود گام مؤثری در تأمین و تدارک تجهیزات پیشرفته و منحصربه‌فرد برداشته است.

عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران افزود: این سیستم پیشرفته می‌تواند برای مطالعه فرایندهای سلولی و مولکولی مربوط به بیماری در حیوانات زنده استفاده شود و قادر است سیگنال‌های مولکولی بسیار ریز را در عمق بافت دنبال کند و می‌تواند داده‌های دقیق کمی در مورد گسترش زمانی و مکانی فراهم آورد.

فلوشیپ تصویربرداری پیشرفته پزشکی از دانشگاه هاروارد اظهار داشت: آزمایشگاه پیش بالینی مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر به‌زودی مورد بهره‌برداری پژوهشگران قرار خواهد گرفت و با راه‌اندازی دستگاه‌های نام‌برده، این مرکز به‌عنوان یکی از دو مرکز جامع کشور در حوزه تصویربرداری مولکولی پیش بالینی قرار خواهد گرفت.

اسدی عنوان داشت: با راه‌اندازی آزمایشگاه پیش بالینی مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر گام مؤثری در فراهم‌سازی بستر مناسب برای همکاری پژوهشگران علاقه‌مند برداشته و با کاربردی نمودن روش‌های تصویربرداری مولکولی، می‌تواند خدمتی شایسته به بیماران نیازمند ارایه کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و فلوشیپ قلب و عروق پزشکی هسته‌ای از انجمن قلب آمریکا و آسیا خاطرنشان کرد: این مهم با همکاری و مساعدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و استانداری بوشهر محقق شده است.

کد خبر 4288167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha