۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳

این سکه‌ها حق قانونی قهرمانان است؛

رسول خادم: سکوت مسئولان هزینه سنگینی برای ورزش ملی خواهد داشت

رسول خادم: سکوت مسئولان هزینه سنگینی برای ورزش ملی خواهد داشت

رئیس فدراسیون کشتی بار دیگر با انتقاد از عملکرد مسئولان در بحث خطر تعلیق کشتی و محرومیت قهرمانان، سکوت دستگاه های ذیربط را با تاوان سنگینی همراه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خادم با اشاره به مشکلاتی که گریبانگیر قهرمانان ملی در دریافت پاداش و سکه های مصوب آنها شده، مسایل و اتفاقات دیگری را هم مورد انتقاد قرار داد.

وی با اشاره به عدم پرداخت کامل پاداش قهرمانان ملی کشتی به رادیو تهران گفت: این جایزه حق قانونی و پاداش قهرمانان ملی است. البته پرداخت این پاداش بعضا با محدودیت منابع دولت همراه است و گاهی با تاخیر دو سه ساله پرداخت می شود اما وضعیت قهرمانان هم به گونه ای است که برنامه های معیشتی خود را بر مبنای همین جوایز تنظیم می کنند.

خادم ادامه داد: برخی از رشته های ورزشی از نظر اقتصادی با رشته های المپیکی کشتی، وزنه برداری و تکواندو متفاوت است، اما قهرمانان این رشته ها زندگی خود را بر مبنای همین جوایز برنامه ریزی می کنند.

وی به اختلاف حساب دو میلیاردی اشاره کرد و گفت: به هر حال در مراسمی با حضور رئیس جمهور به قهرمانان ملی حواله دادند که این پاداش ها حق قانونی آنها است.  البته مراحل اداری طی و برای دریافت پاداش ها به بانک مرکزی مراجعه شد اما افزایش قیمت سکه در بازار ورزشکاران به خصوص قهرمانان کشتی که بیشترین افتخارات و جوایز را داشتند، با اختلاف قیمت ۲ میلیارد تومانی روبرو شدیم. حالا باید این دو میلیارد اختلاف قیمت سکه پرداخت شود تا قهرمانان ملی بتوانند حق و حقوق خود را تمام و کمال دریافت کنند.

رئیس فدراسیون کشتی به یکی از مشکلات بزرگ پیش روی این رشته در میادین بین المللی پیش رو اشاره کرد و گفت: به تازگی نامه ای از سوی قهرمانان ملی و اهالی کشتی منتشر شد که آنها ابراز نگرانی کرده بودند از بلاتکلیفی خطر محرومیت کشتی ایران و عدم پیگیری و سکوت عجیب مسئولان ذیربط. در اسفند ماه سال گذشته پاسخ نامه این قهرمانان از سوی دفتر مقام معظم اعلام شده و این دفتر به مسولان ذیربط اعلام کرده پیگیری محرومیت احتمالی ایران و وضعیت کشتی گیران کشورمان در مواجهه با رقبای رژیم اشغالگر قدس باشند که این موضوع با سکوت این مسئولان همراه بوده است.قهرمانان ملی گله مند هستند که چرا به رغم صدور دستور پیگیری، هیچ اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

خادم با انتقاد از این رفتار مسئولان ادامه داد: قهرمانان می گویند در این مدت چیزی جز سکوت ندیدند و حالا که چندین مصاف جهانی در رده های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان پیش روی ما قرار دارد، مشخص نیست کشتی به چه سرنوشتی گرفتار شود. مطمئن باشید این سکوت سه ماهه با تاوان سنگینی برای ورزش ملی ایران همراه خواهد بود. قهرمانان ملی ما مسابقات جهانی را پیش رو دارند و برخی از رقبا ما در حال تجهیز و حمایت از تیم رژیم اشغالگر قدس هستند که این موضوع به شدت نگران کننده است. این نگرانی زمانی بیشتر می شود که به رغم حمایت هایی که کمیته بین المللی المپیک از رژیم صهیونیستی می کند و در واقع تحت تاثیر لابی های صهیونیست هاست، مسئولان ما سکوت کرده اند.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: ممکن است فعالیت کشتی با سکوت مسئولان و برای یک یا دو سال معلق شود و حتی قهرمانان بزرگ ما با محرومیت سنگین مجبور به خداحافظی از عرضه قهرمانی شوند. مطمئنا این موضوع برای مردم و اهالی کشتی و قهرمانان قابل قبول نیست و اگر این اتفاق رخ دهد، این جماعت، مسئولان و سکوت آنها را مقصر اصلی می دانند. در واقع مسئولین می توانستند در این سه ماه به جای سکوت با حمایت و دیپلماسی ویژه و لازم مساله را پیگیری و حل کنند که متاسفانه این کار را انجام ندادند. 

خادم خاطر نشان کرد: مردم و قهرمانان ملی ما به خوبی می دانند که مسئولان ذیصلاح با سکوت خودشان نمی توانند مسئولیت محرومیت های احتمالی را از گردن خود ساقط و این موضوع را پنهان کنند. خانواده کشتی با جدیت پیگیر آن است که به چه دلیل بعد از دستور برای پیگیری این مساله، همچنان کاری صورت نگرفته است. باور کنید همه از خودشان می پرسند وقتی که صهیونیست ها توانستند با نفوذ و لابی و اقدامات دیپلماتیک، کشتی و ورزش ایران را با خطر محرومیت چند ساله و تعلیق مواجه سازند، چرا ما که قدرت و توانایی اقدامات متقابل را داشتیم، سکوت کردیم؟!

رئیس فدراسیون کشتی در پایان با پیش بینی نتایج کشتی گیران در رنکینگ مدالی کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی گفت: ما در دوره قبلی این بازیها که ۱۴ وزن در آزاد و  فرنگی بود، ۶ طلا گرفتیم. اما این دوره دو وزن کمتر شده و باید در ۱۲ وزن آزاد  و فرنگی به میدان برویم که پیش بینی من کسب دو مدال طلا در آزاد و دو مدال طلا در فرنگی است.

البته شرایط کشتی آسیا با قبل متفاوت شده و تیم های آسیایی با جذب کشتی گیران داغستان روسیه و گرجستان و حمایت آنها، کار را برای ما سخت تر کرده اند. به هر حال امیدواریم ملی پوشان کشتی بتوانند در حد و اندازه های خود ظاهر شده و در حد توقعات عمل کنند.

کد خبر 4323586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha