۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲

جانشین انتظامی مازندران:

کشف انواع سرقت در مازندران ۳۱ درصد رشد یافت

کشف انواع سرقت در مازندران ۳۱ درصد رشد یافت

ساری - جانشین فرمانده انتظامی مازندران از افزایش ۳۱ درصدی کشف انواع سرقت‌ها در استان طی سه ماهه گذشته در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی به این‌که کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در خط مقدم ایجاد نظم و امنیت در جامعه قرار دارند، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و کیفی سازی مأموریت‌های کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها شاهد تلاش‌های چشمگیری در ایجاد امنیت پایدار در حوزه‌های مأموریتی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان بوده‌ایم.

وی از افزایش ۳۱ درصدی کشف انواع سرقت در استان مازندران طی ۳ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و بابیان این‌که در طی این مدت شاهد افزایش ۳ برابری کشف مواد مخدر توسط مأموران پرتلاش کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان بوده‌ایم از اجرای ۹ مرحله طرح انتظامی و کشف ۳۹۳ کیلو و ۴۶ گرم انواع مواد مخدر توسط کلانتری‌های استان خبر داد.

مفخمی شهرستانی از تشکیل قرارگاه جهادی جلب در استان خبرداد و اذعان کرد: در اجرای این طرح شاهد افزایش ۱۵ درصدی دستگیری ملجوبین و محکومان فراری و ۲۸ درصدی سارقان بوده‌ایم.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران یکی دیگر از اهداف اجرای طرح‌های انتظامی در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را مقابله با عاملان افیونی و خرده‌فروشان مواد مخدر برشمرد و گفت: در سه‌ماهه اول امسال ۲ هزارو ۱۵۲ معتاد متجاهر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد ناجا از پلیس محوری به جامعه‌محوری گفت: این رویکرد سبب شده تا نقش کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پررنگ‌تر از هرزمانی در جامعه جلوه کند.

مفخمی از تبیین این رویکرد در کلانترهای خبر داد و اظهار داشت: در ۳ ماه گذشته بیش از ۳۸۰۰ نفر به دوایر مشاوره و مددکاری انتظامی در کلانتری‌های استان با موضوعات مشاوره تحصیلی، خانوادگی، حقوقی و انتظامی مراجعه کردند که بیش از ۸۰ درصد این مراجعات منجر به مصالحه شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این‌که مردم از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی پلیس به شمار می‌روند از هم از شهروندان مازندرانی خواست: برای برقراری نظم و آرامش عمومی با پلیس همکاری کرده و همواره با رعایت نظم و مقررات اجتماعی و قانونی یاری گر پلیس در این عرصه باشند.

کد خبر 4332660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha