۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲

اخبار انتظامی/

تهدید به قتل کار دست خواستگار ناکام داد/دستگیری عوامل نزاع گروهی

تهدید به قتل کار دست خواستگار ناکام داد/دستگیری عوامل نزاع گروهی

کرمانشاه_ مقامات اتظامی استان کرمانشاه از دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی و همچنین خواستگار ناکام به دلیل تهدید به قتل در استان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: به دنبال شکایت خانمی جوان مبنی بر هتک حیثیت وی در فضای‌مجازی و تهدید به قتل، بررسی پرونده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: خانم شاکی در اظهارات خود عنوان کرد فرد ناشناسی در شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید به قتل و ارسال مطالب کذب و توهین آمیز علیه وی کرده که این موضوع موجب به مخاطره افتادن آبرویش شده است.

رئیس پلیس فتای کرمانشاه گفت: پس از طرح این شکایت، موضوع رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با انجام تحقیقات و استفاده از شگردهای پلیسی متهم شناسایی و به مرکز این پلیس احضار شد.

وی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه‌ ای بود اما در مواجهه با اسناد و مدارک جمع آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا لب به اعتراف گشوده و عنوان کرد قبلا خواستگار این خانم بوده که پس از شنیدن جواب رد از وی تصمیم به انتقام گرفته است.

سرهنگ کریمی یادآور شد: این متهم در ادامه تحقیقات عنوان کرد، اولین کاری که به ذهنش رسیده ارسال مطالب کذب همراه با توهین و افتراء و تهدید به قتل در شبکه اجتماعی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه رفتار مجرمانه در فضای مجازی با هر قصد و نیتی که باشد جرم است و خاطی باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: به هیچ عنوان نباید از امکانات فضای مجازی برای اخاذی، تهدید و هتک حیثیت دیگران استفاده کرد و نباید به دنبال این بود که شکست‌های فضای حقیقی را با اعمال مجرمانه در فضای مجازی جبران کرد.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری اعلام کنند.

دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی در یکی از محلات کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی در یکی از محله های شهر خبر داد و اظهار داشت: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از محله های سطح شهر، بلافاصله ماموران یگان امداد جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ "حسین براری" ادامه داد: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند که تعداد زیادی از اهالی محل با یکدیگر درگیر و باعث اخلال در نظم عمومی و رعب و وحشت برای اهالی محل شده‌اند که با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس ۱۲ نفر از عوامل نزاع دستگیر شدند.

رئیس پلیس شهرستان کرمانشاه گفت: هر ۱۲ فرد دستگیر شده که عوامل اصلی نزاع دسته جمعی بودند با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با بیان اینکه حضور به موقع پلیس از گسترش درگیری جلوگیری کرد، افزود: پلیس با همه توان در مقابل ناهنجاری‌ها ایستاده و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد عده‌ای هنجارشکن به اقدامات مجرمانه دست بزنند.

کد خبر 4333083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha