۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵

پیام سخنگوی موگرینی درباره مذاکرات ایران و۱+۴/دیدار ظریف و لاوروف

پیام سخنگوی موگرینی درباره مذاکرات ایران و۱+۴/دیدار ظریف و لاوروف

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر از آغاز مذاکرات وزیران خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ در وین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ماجا کاسیانچیچ» سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر از آغاز نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، چین و روسیه در وین خبر داد.

این مذاکرات به ریاست فدریکا موگرینی برگزار می شود.

در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه عضو برجام، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز (جمعه) در یک صبحانه کاری در هتل کوبورگ با یکدیگر دیدار و در مورد مذاکرات چند ساعت آینده به گفت وگو و رایزنی پرداختند.

محمدجواد ظریف پیش از آغاز مذاکرات نفس گیر روز جمعه در حساب توئیتری خود نوشت: ­در نشست وزیران در خصوص برجام در وین وظیفه من کاملا روشن و عبارت است از یافتن راه حل های عملی . از اتحادیه اروپا و همتایانم در سه کشور اروپایی بعلاوه دو کشور (روسیه و چین) انتظار دارم که به جای وعده های مبهم و بزرگ، تعهدات قابل اجرا و مشخصی ارائه دهند.

ظریف خطاب به همتایان خود در نشست وین گفت: اشتباه نکنید تحریم‌ها و پایبندی به برجام با هم قابل جمع نیستند.

ظریف همچنین پیش از آغاز مذاکرات با همتایان خود از کشورهای 1+4، بطور دوجانبه اب «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کرد.

این نشست دوجانبه در حاشیه نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه کشورهای گروه 1+4 و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر آینده برجام و بسته پیشنهادی اروپایی‌ها با ایران برگزار شد.

کد خبر 4339906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha