۱ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۵۱

با حضور استاندار کردستان؛

کلنگ مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای ۳۰ تیر مریوان بر زمین زده شد

کلنگ مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای ۳۰ تیر مریوان بر زمین زده شد

سنندج - عملیات ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای ۳۰ تیر مریوان با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و برخی دیگر از مسئولین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن عرفانی بعد از ظهر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای ۳۰ تیر شهرک بهاران در مریوان گفت: این مدرسه در هزار و ۹۱۰ متر مربع زیربنا ساخته می شود و اعتبار مورد نیاز آن سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که از محل توازن منطقه ای تامین می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی شهرستان مریوان ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر است، عنوان کرد: ۴۲۷ واحد آموزشی کد دار در این شهرستان وجود دارد و سه هزار و ۱۰۰ نفر در مجموعه آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود:جمعیت دانش آموزی مریوان در استان اول اما فضای آموزشی مریوان مطلوب نیست و از نظر فضای آموزشی در رده آخر استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام مدارس مریوان در دو نوبت و به صورت چرخشی اداره می شود، افزود: دانش آموزان مریوانی استعدادهای خوبی دارند و ۲۵۲ نفر از آنها در کنکور رتبه زیر سه هزار را کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش مریوان با بیان اینکه سرانه آموزشی در شهر مریوان زیر نیم متر است، عنوان کرد:۴۴ درصد مدارس تخریبی و ۳۶ درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.

کد خبر 4355158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha