۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲

مهر گزارش می‌دهد؛

تامین مالی ۱۴۰۰میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای صنعت و کشاورزی

تامین مالی ۱۴۰۰میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای صنعت و کشاورزی

صندوق توسعه ملی در چهار ماه نخست سال ۹۷، ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات در بانک های متقاضی سپرده گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در چهار ماه نخست سال جاری مطابق با "ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)" به منظور پرداخت تسهیلات ریالی مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان در بانک های متقاضی منابع صندوق توسعه ملی، سپرده گذاری شد.

بر این اساس توزیع منابع ریالی صندوق در حوزه صنعت و معدن ۶۴۰ میلیارد تومان، در حوزه آب و کشاورزی ۶۹۰ میلیارد تومان و در حوزه صنایع تبدلی و تکمیلی ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

برای صنعت و معدن در بخش سرمایه در گردش در مجموع مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان توزیع شده که برای حوزه برخوردار ۳۳۰ میلیارد تومان و برای حوزه کمتر توسعه یافته ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

در بخش سرمایه ثابت نیز  در مجموع ۲۸۰ میلیارد تومان توزیع شده که برای بخش دانش بنیان ۵۰ میلیارد تومان و برای بخش کمتر توسعه یافته ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

برای سرمایه در گردش حوزه آب و کشاورزی در مجموع ۶۹۰ میلیارد تومان توزیع منابع صورت گرفته که برای بخش برخوردار ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای بخش کمتر توسعه یافته هیچ مبلغی تخصیص داده نشده است.

برای سرمایه ثابت نیز در حوزه برخودار ۱۳۰ میلیارد تومان و در حوزه کمتر توسعه یافته ۲۶۰ میلیارد تومان تخصیص منابع صورت گرفته است.

در حوزه صنایع تبدلی و تکمیلی در مجموع ۷۰ میلیارد تومان توزیع منابع صورت گرفته که از این میزان ۴۰ میلیارد تومان برای بخش برخوردار و ۳۰ میلیارد تومان برای بخش کمتر توسعه یافته بوده است. توزیع منابع برای سرمایه ثابت نیز دراین حوزه در نظر گرفت نشده است.

علی رغم اشتغالزا و درآمدزا بودن حوزه گردشگری، برای این بخش توزیع منابعی صورت نگرفته است.

متقاضیان دریافت تسهیلات ریالی در بخش های اقتصادی صنعت و معدن، گردشگری، آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی می توانند با مراجعه به شعب بانک های عامل نسبت به ارائه درخواست و اخذ تسهیلات ریالی از محل منابع سپرده گذاری شده صندوق در بانک ها در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت به تفکیک مناطق برخوردار و یا کمتر توسعه یافته مطابق قوانین و مقررات و نرخ های سود مشخص شده اقدام کنند.

همچنین نرخ سود تسهیلات صندوق در بخش صنعت و معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۶ درصد و در بخش کشاورزی و گردشگری ۱۴ درصد برای مناطق برخوردار است.

نرخ سود تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته وطرح های دانش بنیان در هریک از بخش های اقتصادی به میزان ۴ درصد کمتر از مناطق برخوردار است.

کد خبر 4355811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha