۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷

معرفی کتاب؛

مقدمه علم حقوق به قلم عبدالحسین شیروی روانه بازار شد

مقدمه علم حقوق به قلم عبدالحسین شیروی روانه بازار شد

کتاب «مقدمه علم حقوق»، یازدهمین اثر حقوقی دکتر عبدالحسین شیروی، استاد تمام دانشگاه تهران، منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اگرچه تاکنون کتاب‌های زیادی با عنوان «مقدمه علم حقوق» از اساتید برجسته یا سایر حقوقدان‌های کشور منتشر شده، اما کتابهای موجود خیلی فنی بوده و فهم آنها برای دانشجویان به خصوص دانشجویانی که به تازگی وارد رشته حقوق شده و باید در ترم اول با این درس آشنا شوند، ساده نبوده و در برخی موارد نیز مطالب آنها، از نظر علمی و عملی به گذشته تعلق دارد.

دکتر عبدالحسین شیروی، در پیشگفتار کتاب خود، همین موضوع را مورد توجه قرار داده و نوشته است: «. در سه دهه گذشته چندین بار تصمیم گرفتم که کتاب مقدمه حقوق بنویسم چرا که درس مقدمه برای دانشجویان حقوق، بسیار اهمیت دارد. این درس به آنها می‌گوید که حقوق چیست، چه اهدافی را دنبال می‌کند، چه منطقی بر آن حاکم است، چه شاخه‌ها و زیرشاخه‌هایی دارد، منظور از فلسفه حقوق چیست، چطور قوانین تفسیر می‌شوند، قاضی چگونه حکم صادر می‌کند، آینده شغلی این رشته چیست و برای ورود به مباحث حقوقی و موفقیت در آن چه آمادگی‌هایی لازم است.»

شیروی در ادامه هدف خود از نگارش این کتاب را کمک به فهم حقوقی آحاد مختلف جامعه بیان کرده و می‌گوید: « علاوه بر دانشجویان حقوق، بسیاری از رشته‌های دانشگاهی با مباحث حقوق مرتبط‌اند و درسی به نام مقدمه علم حقوق یا کلیات حقوق دارند. آنها بیشتر از دانشجویان حقوق در درک کتابهای مقدمه حقوق با مشکل روبرو هستند. علاوه بر آن، بسیاری از افراد جامعه به فراخور کار، شغل یا کنجکاوی خود به دنبال افزایش آگاهی‌های خود از حقوق‌اند و به دنبال کتاب قابل فهمی هستند که آنها را با دنیای مرموز حقوق آشنا کند.»

به گفته این استاد دانشگاه تهران، این کتاب دو هدف اصلی را دنبال می‌کند؛ اول اینکه مقدمه‌ای باشد بر دانش روز حقوق تا بتواند دانشجو را در گامهای اول با مفاهیم و ساختارهای حقوق آشنا کند. دوم، کتاب تا حد ممکن قابل فهم باشد تا برای دانشجویان و غیر دانشجویان قابل استفاده باشد و پنجره‌ای باشد که دوست‌داران حقوق بتوانند نگاهی به حقوق و محتوای آن داشته باشند.

کتاب مقدمه علم حقوق، در 336 صفحه و با قیمت 26 هزار تومان توسط انتشارات میزان چاپ و روانه بازار شده است که تمامی درآمد حاصل از فروش این کتاب، صرف امور خیریه خواهد شد.

کد خبر 4442881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha