۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس عنوان کرد؛

سهم مرکزی از اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ۳۰۰۰ نفر

سهم مرکزی از اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ۳۰۰۰ نفر

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان درمجلس گفت: سهم استان مرکزی از اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی سه هزار نفر است که باتوجه به مزایای اجرای این طرح می طلبد این میزان محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی موضوع مصوبه ۵بهمن۹۵ شورای عالی اشتغال، می‌تواند در صورت اجرای درست در مهارت آموزی نیروی جوان دانشگاهی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی بسیار مفید و موثر باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: در مورد اشتغال نیروهای جوان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی دو مشکل اساسی وجود دارد. نکته اول اینکه تحصیل‌کردگان دانشگاهی فاقد مهارت لازم برای حضور در واحدهای تولیدی هستند.

کریمی ادامه داد: معمولا یافته‌های دانشجویان در دانشگاه به گونه‌ای نیست که بتوانند بلافاصله بعد از فارغ التحصیل شدن در واحدهای فنی وتولیدی به عنوان نیروی ماهر و فعال کار کنند. یعنی یک دوره گذار لازم دارند که از شرایط دانشگاهی وارد حوزه عملی و مهارتی شوند.

وی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه طبق قانون کار، امکان به کارگیری نیروها در واحدها با پرداخت کمتر از حداقل حقوق قانون کار ممکن نیست. این دو مانع بسیار جدی، باعث شده که واحدهای تولیدی و خدماتی نتواند فارغ التحصیلان را در طرح کارورزی، به کار گیرند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: در ماده ۱۷ قانون، برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی در ارتباط با اجرای طرح کاروزی فارغ التحصیلان دانشگاهی آمده است؛ برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاون به جذب نیروی کار جوان، چنانچه طی اجرای برنامه نسبت به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی به صورت کارورزی اقدام نمایند، از پرداخت سهم بیمه کارفرما برای مدت دو سال از تاریخ شروع به کار معاف می باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب فضایی ایجاد می شود که فرد بتواند با دریافت کمتر از حداقل حقوق در آیین نامه تعیین شده و یا در حقیقت نوعی توافق با کارفرما به اصطلاح توافقی کار کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: این فرصتی برای فارغ التحصیل دانشگاهی است که هم کار یاد بگیرد و هم به مدت دو سال از پوشش بیمه ای برخوردار می شود. برای کارفرما هم این مزیت را دارد، که پرداخت هزینه بیمه بر او تحمیل نمی‌شود.

کریمی تصریح کرد: به اعتقاد من این فرصت خوبی برای استان، آن هم با حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار و در عین حال واحدهای گسترده صنعتی است و در این ارتباط هم بیش از سه هزار نفر سهم استان مرکزی تعیین شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در بخش دیگر سخنان خود در مورد بررسی مشکلات صنعت آلومینیوم استان در مورد معافیت از مالیات بر ارزش افزوده و پیشنهاد اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، خاطرنشان کرد: در قانون جدید، معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای کسبه و صنوف آلومینیوم پیش بینی نشده است.

کد خبر 4498269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha