۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خبر داد؛

تشکیل پرونده تخلف ارزی درخراسان رضوی بامحکومیت ۴۲۱ میلیارد تومانی

تشکیل پرونده تخلف ارزی درخراسان رضوی بامحکومیت ۴۲۱ میلیارد تومانی

مشهد- مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: یکی از بزرگترین پرونده های تخلف ارزی کشور با محکومیت ۴۲۱ میلیارد تومان در خراسان رضوی رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا کریم اظهار کرد : با شکایت بانک های پاسارگاد و حکمت ایرانیان خراسان رضوی و گزارش سازمان صمت پس از ارجاع ، رسیدگی به پرونده یک شرکت بازرگانی به اتهام عدم اجرای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی در دستور کار شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ارزی مشهد قرار گرفت .

وی گفت : این شرکت به تعهد قانونی خود مبنی بر ارائه اسناد گمرکی که دلالت بر ورود کالای موضوع تعهدنامه به کشور داشته باشد را در مهلت مقرر انجام نداده و نظر به ارائه مدارک و مستندات ابرازی از جمله ؛ تعهدات شرکت ، مبنی بر واردات کالا در قبال ارز دریافتی و عدم ارائه پروانه سبز گمرکی که دلالت بر ورود و ترخیص کالاهای موضوع تعهد داشته باشد و اظهار نظر سازمان صمت استان مبنی بر عدم اجرای تعهدات شرکت در قبال ارز دریافتی ، در نهایت اتهام این شرکت از نظر شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ارزی محرز گردید و لذا شعبه طی رای صادره وی را به اعاده مبلغ ۲۳۵ هزارو ۳۳۸ یورو و ۲۵ میلیون و ۲ هزار ۷۵۲ روپیه هند و ۶۰۷ میلیون و ۵۹۱ هزارو ۵۲۷ ون کره جنوبی و ۲۱۸ میلیون و ۹۵۷ هزارو ۳۴ یوان چین ( معادل تقریبی ۴۲۱ میلیاردو ۸۴۷ میلیون و ۱۲۹ هزارو ۴۰۴ تومان ) و تعلیق کارت بازرگانی به مدت ۶ ماه محکوم می کند.

وی افزود : نظر به اعتراض وکلای شرکت در مهلت مقرر ، رسیدگی به پرونده و ادعای شرکت تجدیدنظرخواه مجدداً در دستور کار شعبه تجدیدنظر قرار گرفت . شعبه نیز با توجه به اظهار نظر کارشناسان عالی حقوقی و ارزی و با عنایت به عدم ارائه دلائل و مدارک موثر در این مرحله از رسیدگی که از موجبات خلل در مبانی رای صادره و نقض آن باشد را به شعبه ارائه کرده اند رأی بدوی را عینا تایید می کند.

کد خبر 4555278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha