۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تشریح کرد؛

وظایف ائمه‌جمعه در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب

وظایف ائمه‌جمعه در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به وظایف ائمه‌جمعه در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: نماز جمعه پایگاه هدایت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی پیش از ظهر یکشنبه در نشست ائمه جمعه لرستان در سخنانی با اشاره به نقش ائمه جمعه در جامعه، اظهار داشت: ائمه جمعه استوانه‌های معنوی دین در هر منطقه هستند.

نقش ائمه جمعه در جامعه، نقش گفتمان‌سازی است

وی با بیان اینکه ائمه جمعه پایگاه معنوی هستند و مردم نگاهشان به امام جمعه، نگاه معنوی است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است و در این راستا ائمه جمعه نیز فرمانده این قرارگاه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، ایمان، تقوا، بصیرت و… بوده و دارای جایگاه بسیار رفیع و بلندی است، ادامه داد: ائمه جمعه مسئولان پایگاه هدایت و ارشاد جامعه هستند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه نماز جمعه پایگاه هدایت است، بیان داشت: این امر ما را وادار می‌کند به سمت مسائل اساسی جامعه که پایه و اساس هستند حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نماز جمعه باید به سمت گفتمان سازی، جریان سازی و فرهنگسازی برویم، گفت: نقش ائمه جمعه در جامعه، نقش گفتمان سازی است.

نفوذ معنوی و منش مردمی دو سلاح ائمه جمعه هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه گفتمان سازی مسائل اقتصادی، جلوگیری از اسراف، الگوی مصرف، اقتصاد مقاومتی و… بر عهده ائمه جمعه است، ادامه داد: در این راستا ائمه جمعه باید در دو جهت تلاش کنند تا موفق باشیم، یکی از این دو جهت، تقویت نفوذ معنوی است، ائمه جمعه نفوذ معنوی را باید در جامعه تقویت کنند به طوری که مردم نیازمند به ائمه جمعه باشند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه در این راستا کلام امام جمعه آنچنان باید نافذ باشد که همه را تحت تأثیر قرار بدهد، تصریح کرد: همچنین منش مردمی وظیفه دیگر ائمه جمعه است، روحانیت پایگاه مردمی داشته و تکیه گاه مردم بوده است، رضایت، اعتماد و مشارکت مردم بسیار مهم است و مردم باید به روحانیت اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه هر چه بتوانیم منش مردمی را تقویت کنیم قطعاً موفقیت ما بیشتر است، بیان داشت: نفوذ معنوی و منش مردمی دو سلاح ائمه جمعه هستند و اگر این دو دنبال شوند جایگاه نماز جمعه بسیار رفیع خواهد بود.

وظایف ائمه جمعه در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه امروز در شرایط اقتصادی قرار داریم که قطعاً بخش‌هایی از آن رفع و بخش‌هایی از آن نیز تقویت می‌شود، دو کار برای ما بسیار مهم است، اظهار داشت: یکی از دو اقدام ایجاد انگیزه در مردم و دوم ایجاد امید در مردم است.

آیت الله میرعمادی همچنین با تاکید بر ایجاد انگیزه برای مسئولان در راستای انجام کار، تلاش و کوشش آنها، بیان داشت: در این راستا بیانیه مقام معظم رهبری به عنوان «گام دوم انقلاب» منشور انقلاب اسلامی است، این بیانیه تصویری از مسیر طی شده و مسیر آینده ما است.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه نقشه راه ۴۰ سال آینده ما است، گفت: ائمه جمعه در رابطه با این بیانیه چند وظیفه دارند، اولین وظیفه تبیین مستدل و منطقی مفاد بیانیه در زمینه‌های گوناگون است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه وظیفه دوم ائمه جمعه در این رابطه، مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی و حکومتی برای تحقق مفاد بیانیه است، تصریح کرد: در خطبه‌های نماز جمعه این بیانیه را ائمه جمعه باید مطالبه کنند، دستگاه اجرایی در رابطه با عملکردشان در این رابطه گزارش بدهند، در سال آینده آغاز اجرایی کردن بیانیه «گام دوم انقلاب» است.

نقش پرچمداری و انسجام‌بخشی ائمه جمعه در تحقق مفاد بیانیه

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه وظیفه سوم ائمه جمعه در این راستا، تبیین موفقیت‌ها، افتخارات، خدمات انقلاب و نظام در ۴۰ سال گذشته است، تصریح کرد: سال آینده چهلمین سال اقامه نماز جمعه را داریم و انتظار این بوده که ائمه جمعه برنامه ریزی برای ۵ مرداد را در سرلوحه کار قرار دهند و خدمات نماز جمعه را بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه فرمانده قرارگاه هستند، گفت: در استان شورای راهبردی گام دوم انقلاب را تشکیل داده‌ایم و کمیته‌های مختلفی نیز در این رابطه ایجاد شده و کار را شروع کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، بیان داشت: آنچه که ائمه جمعه می‌توانند در این راستا انجام دهند، پرچمداری و انسجام بخشی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق مفاد بیانیه «گام دوم انقلاب» است.

کد خبر 4570215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha