۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

عدم توجه به سدسازی و حریم رودخانه‌ها خسارت سیل را افزایش داد

عدم توجه به سدسازی و حریم رودخانه‌ها خسارت سیل را افزایش داد

خرم‌آباد- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: توجه نکردن به حریم و بستر رودخانه‌ها و همچنین عدم سدسازی، خسارات سیل را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی کوچی صبح امروز سه شنبه در ستاد مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه سیلاب بنا به دلایلی مشکلاتی بر کشور تحمیل کرد، اظهار داشت: با توجه به تغییر اقلیم از تجربه تلخ سیلاب امروز، باید در سال‌های آینده استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای هر استان سیل زده یک جلسه اختصاصی در کمیسیون عمران برگزار خواهیم کرد، گفت: همچنین علاوه بر تأمین نیازهای اولیه مردم، باید ارزیابی دقیق از خسارت‌ها داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بیشترین آسیب که به کشور وارد شد، بحث عدم توجه به حریم و بستر رودخانه‌ها و همچنین عدم سدسازی بود که متأسفانه در سال‌های گذشته در رابطه با بحث آزاد سازی بستر رودخانه‌ها غفلت شده و اگر توجه می‌شد خسارت‌ها کمتر بود.

رضایی کوچی گفت: وزارت نیرو با همکاری دستگاه قضائی باید به این امر توجه کند و از این امر جلوگیری کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت ساخت و سازها، گفت: برای مواجه با بحران باید یک مدل داشته باشیم و مدیریت بحران را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران به دنبال مقصر نیست و به دنبال این هستیم که زیرساخت‌ها هرچه سریع‌تر اصلاح شود، گفت: همچنین یک آسیب شناسی جدی را در صحن علنی مجلس در رابطه با هر استان خواهیم داشت.

رضایی کوچی گفت: حتماً برآورد دقیقی از خسارت‌ها را به رئیس مجلس و رئیس جمهور خواهیم داد.

وی، از بازدید میدانی از مناطق سیل زده لرستان توسط اعضای کمیسیون عمران خبر داد.

کد خبر 4585623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha