۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸

فرماندار شهرستان تاکستان:

شهرستان تاکستان از آسیب های اجتماعی در رنج است

شهرستان تاکستان از آسیب های اجتماعی در رنج است

قزوین- فرماندار تاکستان گفت: شهرستان تاکستان به دلیل نداشتن زیرساخت های فرهنگی، کمبود امکانات ورزشی، آموزشی و سرانه فضای سبز از آسیب های اجتماعی در رنج است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طاهری در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان که ظهر چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در بررسی از محلات تاکستان و دو محله فرسوده راه اک و سردار جنگل مشخص شد با آسیب‌های جدی در این زمینه مواجهیم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بسیاری از مدارس فاقد کیفیت لازم آموزشی است و بیشتر آنها دو شیفته اداره می‌شود و استانداردهای آموزشی پایین است به همین دلیل خانواده فرزندان خود را در شمال شهر نام نویسی می‌کنند.

فرماندار تاکستان تصریح کرد: در مدارس پایین شهر فوق برنامه آموزشی نداریم و بسیاری از شهروندان از تأمین ۱۲۰ هزار تومان هزینه خرید کتاب هم ناتوان هستند و سو تغذیه دانش آموزان هم از مشکلاتی است که باید برای آن تدبیر کرد.

وی گفت: مدارس بالای شهر تراکم سه برابری دارند و در محلات پایین شهر تنها یک مرکز سلامت و دو مرکز بهداشت دایر شده و در کودکان فقر آهن و سو تغذیه و فشار خون زیاد است و ایجاد درمانگاه و داروخانه توسط بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست و در برخی نقاط پایین شهر حتی یک پزشک عمومی نداریم.

طاهری اضافه کرد: در محلات آسیب پذیر پایگاه سلامت طرح غربالگری را اجرا نمی‌کند و بیش از ۷۰ درصد مساحت تاکستان در بافت فرسوده قرار دارد و کالبدی است و هنوز اجازه نداریم برای ساخت و ساز در بافت شهری مجوز صادر کنیم.

فرماندار شهرستان تاکستان اظهار داشت: سکونت گاه‌های غیر مجاز بشدت در حال افزایش است و شاهد یک مهاجرت دو سویه هستیم و عبور ریل راه آهن شهر را دو بخش کرده و شاهد تفاوت در شهر هستیم.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد جمعیت شهر در پایین دست با ۵۰ درصد جمعیت و ۳۰ درصد بالای شهر است که البته شمال هم شرایط خوبی ندارد و در این شرایط باید از مسئولان راه و شهرسازی گلایه داریم که بیش از ۱۲ سال از طرح جامع می‌گذرد و در شرایطی که ۲۲۴ هکتار به مساحت شهری اضافه شده هنوز اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم.

طاهری یادآور شد: وقتی اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم باید شاهد تغییر کاربری باغات و ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی کشاورزی باشیم که مشکلات بیشتری برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: تغییر مدیریت‌ها و فرمانداران، تعیین سرپرست برای ادارات، نداشتن واحد سد معبر در شهرداری از دیگر مسائلی است که باید برای رفع آن اقدام شود.

فرماندار تاکستان اظهار داشت: تنها ورودی سالم شهر در مسیر راه اک در حال تبدیل شدن به به خرید و فروش ضایعات است و شهرستان نیاز شدیدی به نشاط و شادابی اجتماعی دارد و این کار نیازمند همکاری و عزم استانی است.

طاهری گفت: برای افزایش نشاط و شادابی اجتماعی لازم است برنامه‌هایی اجرا شود اما وقتی حتی یک بوستان نداریم و یک کنسرت هم در شهر برگزار نشده و سرانه فضای سبز پایین و زیرساخت‌های فرهنگی کم است باید با عزم جدی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: احداث سالن ورزشی بانوان، شناسایی استعدادهای هنری، آموزش مشاغل خانگی، نوسازی مرکز جامع سلامت و مدارس قدیمی از برنامه‌های در دست اقدام است.

فرماندار تاکستان بیان کرد: در این شهر مدارسی با قدمت ۴۰ ساله داریم داریم که با استفاده از اعتبارات بازآفرینی و کمک خیرین نسبت به اجرای طرح‌ها اقدام خواهد شد.

طاهری گفت: با کمک خیرین یک مدرسه با دو میلیارد تومان و سرویس یک مدرسه با ۲۵۰ میلیون تومان، یک پاسگاه و مرکز سلامت شهری در دستور ساخت و یک خانه مشارکت در حال راه اندازی است.

کد خبر 4611894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha