۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳

استاد حوزه علمیه قم:

قرآن کریم ۶۰۰ آیه در زمینه جهاد دارد

قرآن کریم ۶۰۰ آیه در زمینه جهاد دارد

قم - استاد حوزه علمیه قم گفت: در قرآن کریم ۶۰۰ آیه در زمینه جنگ و جهاد وجود دارد و این امر نشان دهنده اهمیت موضوع جهاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد عابدی شامگاه دوشنبه در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که با حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم افرادی بودند که در مسیر اطاعت از دستورات پروردگار و ائمه معصومین، پیامبر اسلام و همچنین ولایت فقیه قدم بر داشتند و در روز قیامت نیز با آنان محشور خواهند شد.

وی بیان داشت: شهدای مدافع حرم برای مبارزه و جهاد در برابر تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و باید قدردان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشیم‌.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در قرآن کریم ۶۰۰ آیه در زمینه جنگ و جهاد وجود دارد؛ در حالی که در خصوص خمس تنها یک آیه داریم که این نشان از اهمیت جهاد در راه خداوند است.

وی ادامه داد: در قرآن قصه‌ای به مفصلی قصه جنگ تبوک نیست و حتی داستان حضرت یوسف نیز کمتر از آن است.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه جنگ تبوک در خصوص مبارزه با منافقان است، افزود: سوره تبوک به سوره رسواکننده منافقان نیز معروف است چرا که همان افرادی که ادعای اسلام دارند اما در واقع بویی از مسلمانی نبرده‌اند و آنها که همانند داعشی ها ادعای مسلمانی دارند اما بزرگترین دشمن اسلام و قرآن هستند.

وی اظهار داشت: جان و مال و آبروی افراد که در مسیر خداوند هدیه شود، صدقه به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: شهدای مدافع حرم به دنبال جمع آوری مال و ملال این دنیا نبودند و جان خود را در طبق اخلاص در راه دین و دفاع از حریم اهل بیت فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ساعات پایانی خود را سپری می‌کند، افزود: در دعای شب آخر ماه مبارک رمضان می‌خواهیم که خداوند ما را از مخبتین قرار دهد و مخبتین نیز یعنی کسانی که با نام خداوند دلشان آرام و شادمان می‌شود و این افراد به یقین و تقوا دست یافتند.

حجت الاسلام عابدی گفت: باید از خداوند بخواهیم که ما را با شهدا محشور و همنشین آنها در روز قیامت گرداند.

کد خبر 4633201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha