رئیس شورای اجرایی نُجَباء:

تأسیس «حشد شعبی» نقطه عطفی در تاریخ غرب آسیا است

تأسیس «حشد شعبی» نقطه عطفی در تاریخ غرب آسیا است

رئیس شورای اجرایی «نجباء» عراق در سخنانی از تأسیس «حشد شعبی» به عنوان نقطه عطفی در تاریخ منطقه غرب آسیا یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی نجباء عراق، «نصر الشمری» رئیس شورای اجرایی جنبش مقاومت اسلامی نجباء، تأسیس حشد شعبی را فصلی نو در تاریخ عراق توصیف کرد که تاریخچه غرب آسیا را به دو دوره پیش و پس از خود تقسیم می‌کند.

«نصر الشمری» خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی پیش‌تر در زمان اشغالگری آمریکا، آنها را مجبور به خروج از عراق کرد و تأسیس داعش و گروه‌های مشابه، انتقام‌جویی آمریکایی‌ها از ملت عراق بود.

وی با اشاره به اینکه اگر فتوای جهاد کفایی صادر نمی‌شد، دیگر چیزی تحت عنوان عراق با مرزها و نظام اجتماعی کنونی وجود نداشت، یادآور شد: زمانی که بسیاری از نیروها و فرماندهان امنیتی به‌دنبال فرار از کشور بودند، نیروهای بسیج مردمی مقاومتی مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشتند.

فرمانده ارشد حشد شعبی افزود: فتوای مرجعیت دینی نجف اشرف، جلوی سقوط کشور را گرفت و روحیه از دست رفته ملت عراق را تبدیل به حماسه و بسیجی بی‌سابقه کرد؛ درست وقتی که دستگاه‌های امنیتی عراق دچار فروپاشی کامل شده بودند.

الشمری در ادامه اظهار داشت: برای دیکتاتورهای منطقه، دیدن نظامی که سیاستمدارانش هر چهار سال یکبار به واسطه انتخابات برگزیده می‌شوند، سخت است.

وی همچنین تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان القاعده و داعش، نیروهای دستگاه امنیتی حزب بعث بودند که می‌خواستند در سیستم سیاسی عراق اختلال ایجاد کرده و آن را به شکست بکشانند.

کد خبر 4647273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha