۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

رئیس قوه قضائیه در دیدار با مردم در اراک؛

اصلاح ساختارهای فسادزا در کشور تکلیف مهم سه قوه است

اصلاح ساختارهای فسادزا در کشور تکلیف مهم سه قوه است

اراک- رئیس قوه قضائیه گفت: اصلاح ساختارهای فسادزا و قوانینی که منفذی برای سودجویی و فرصت طلبی ایجاد می کنند، تکلیف مهم دولت، مجلس و قوه قضائیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان مرکزی در اراک اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در این منطقه دشمن خواست و نتوانست؛ اما ما خواستیم و توانستیم. تفاوت میان ما و آنها این بود که ما اراده خود را به واسطه ایمان و دلدادگب به خداوند به دست آوردیم و دشمن از این مهم تهی است.

رئیس قوه قضائیه افزود: دلدادگی و ایمان به حضرت حق بزرگترین سرمایه این کشور است و در کنار آن سرمایه بزرگ خطرپذیری از دیگر سرمایه های جامعه ماست و این خطرپذیری و آمادگی حاصل مسئولیت پذیری است و به همین سبب دشمن جرات مقابله رو در رو را ندارد.

وی بیان کرد: امروز دولت، مجلس و قوه قضائیه باید به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا و قوانینی که منفذی برای افراد سودجو و فرصت طلب ایجاد می کند باشند و دستگاه قضایی کشور برخورد عبرت آموز با این افراد را به طور جدی در دستور کار دارد.

رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: ما مصمم هستیم با کمک مردم و خانواده های ارزشمند شهیدان و ایثارگران در این عرصه گام برداریم و به موفقیت خود با تمام وجود ایمان داریم و علت آن این است که این انقلاب با نثار خون های پاکی به ثمر رسیده که با ذکر یا حسین و یا زهرا به میدان شهادت رفتند و خداوند از خون این شهیدان نمی گذرد، همانطور که از خون علی اصغر (ع) و شهدای کربلای نگذشت.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: شهدای ما جلوه انسان های بامعرفتی هستند که در راه الهی و برای عزت و اقتدار نظام تا آخرین نفس ایستادگی کردند و ما نیز هر زمان که در این مسیر حرکت کردیم و سست نشدیم، موفق بوده ایم و در هر عرصه ای که مشکلی وجود دارد، به علت این است که دچار غفلت شده ایم.

وی ادامه داد: امروز در کشور سرمایه عظیمی وجود دارد به نام نیروی انسانی جوان و همچنین ذخایر مادی و معنوی فراوانی در کشور هست که اگر تولید رونق یابد و نقدینگی به سمت تولید جذب شود، اتفاق بسیار بزرگی رقم خواهد خورد.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: آنچه در جریان سقوط پهپاد آمریکایی توسط نیروهای کشورمان اتفاق افتاد، نشانگر عزت و اقتدار و ایستادگی و مقاومت ما بود و امروز هیچکس در جهان شک ندارد که جایگاه امنیت، اقتدار و عزت ایران اسلامی ارتقا یافته است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز وجود برخی مشکلات در حوزه های اقتصادی و اجتماعی زیبنده نظام اسلامی نیست و برخی معضلات اجتماعی مردم و خانواده های شهدا را رنج می دهد. باید در خود نسبت به حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بصیرت افزایی کنیم و امام شناسی را گسترش و ترویج دهیم.

وی افزود: در طول تاریخ بسیاری از انحرافات به دلیل عدم شناخت نسبت به حجت الهی و امامان رخ داده و یا برخی تحت تاثیر هوای نفس قرار گرفته اند و ما نباید از آن دسته از کسانی باشیم که یا نسبت به امامت و ولایت عدم شناخت داشتند و یا می شناختند و در میانه راه دچار چرخش و انحراف شدند.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: هر زمان که به جای اتکا به خداوند، فکر کردیم که دیگران می توانند از مشکلات ما گره گشایی کنند، عقب افتادیم و دچار مسائل بیشتر شدیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در این سال ها بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل تاکید کرده اند، چراکه دشمن می خواهد در عرصه اقتصادی ما را متوقف کند و لازمه این مهم همت و تلاش است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در استان مرکزی با ظرفیت های بسیار، فضای فضای کار و تلاش است و این مهم باید تداوم پیدا کند. درست است که در عرصه های تولید و صنعت با مشکلاتی مواجه هستیم، ولی نکات مثبتی در این استان وجود دارد که اگر به بهره گیری از این ظرفیت ها توجه شود، در حوزه تولید و اقتصاد اثرگذاری بسیار می تواند داشته باشد.

کد خبر 4662988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha