۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۵

انتقاد دویچه وله از همکاری آلمان با شرکت هوآوی چین

انتقاد دویچه وله از همکاری آلمان با شرکت هوآوی چین

شبکه دویچه وله آلمان اقدام دولت این کشور در همکاری با شرکت چینی هوآوی را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «پتر لیمبورگ» مدیرکل شبکه خبری دویچه وله آلمان با این ادعا که جمهوری خلق چین با قدرت تمام مانع از فعالیت رسانه‌های خارجی در آن کشور می‌شود، از سپردن زیرساخت‌های اطلاعاتی آلمان به شرکت چینی هوآوی انتقاد کرد.

بر این اساس شرکت چینی هوآوی مایل است در پی‌ریزی شبکه پنج‌جی (نسل پنجم شبکه تلفن همراه) در آلمان مشارکت کند. بهره‌گیری از این فن‌آوری می‌تواند دسترسی به اینترنت را در آلمان به طور چشمگیری شتاب بخشد.

لیمبورگ با بیان اینکه همه برنامه‌های دویچه وله و برنامه این فرستنده به زبان چینی در کشور چین سانسور می‌شود و پکن مانع فعالیت و کار خبرنگاران دویچه وله در آن کشور شده، افزود: اکنون یک شرکت چینی پا پیش نهاده است تا ما بتوانیم سریع‌تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.

این در حالی است که رسانه های چین در کشور آلمان آزادانه مشغول به کار هستند و خبرنگاران چینی می‌توانند بدون هرگونه محدودیتی در آلمان سفر کنند و درباره هر موضوعی گزارش تهیه کنند.

سیاستمداران آلمان و از آن جمله صدراعظم و وزیر امور خارجه این کشور بارها به این تفاوت فاحش اشاره کرده‌اند. اما تا کنون این اظهارات گوش شنوایی در چین نیافته و چین همچنان به سیاست بلوکه کردن اطلاعات و فیلترینگ ادامه می‌دهد.

مدیرکل شبکه دویچه وله در ادامه آورده است: این موضوع که شرکت‌های اروپایی فعال در حوزه تکنولوژی ناتوان از ایجاد چنین شبکه مدرنی به طور مستقل باشند، چندان باورپذیر نیست. ممکن است ایجاد چنین شبکه مدرنی زمان بیشتری طلب کند، اما مگر نه آنکه توانمندی مهندسان آلمانی در تمام جهان پدیده‌ای شناخته شده است؟

وی در پایان تاکید می کند: یک معامله خوب آن معامله‌ای است که باعث رضایت هر دو طرف شود. مادام که دولت چین تبادل آزاد اطلاعات را تضمین نکند، جامعه دموکراتیکی مثل جامعه آلمان نمی‌تواند راضی باشد. ما باید قاطع عمل کنیم. شریک کردن شرکت هوآوی در ایجاد نسل پنجم شبکه تلفن همراه، به هرروی معامه‌ای بسیار بد است.

کد خبر 4663539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha