۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۳

حسینی:

رسانه ها باید پیشگام در محاصره تبلیغاتی دشمن باشند

 رسانه ها باید پیشگام در محاصره تبلیغاتی دشمن باشند

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یکی از وظایف رسانه ها را حفظ و تداوم روحیه انقلابی در جامعه دانست و گفت: رسانه ها باید پیشگام در محاصره تبلیغاتی دشمن باشند.

به گزارش خبرنگار مهر،  سید محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب در همایش بزرگداشت خبرنگار و اصحاب رسانه که عصر امروز سه شنبه ۱۵ مرداد در لانه جاسوسی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت رسانه گفت: رسانه یکی از ابزارهای بسیار مهم جبهه استکبار برای پیشبرد اهداف و خواسته های آنهاست.

وی با اشاره به برخی انقلاب های به اصطلاح مخملی در سطح جهان، گفت: استکبار جهانی با استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه ها موجب انقلاب های مخملی در سطح جهان شدند ، آنها از رسانه بعنوان ابزار برای تحقیر و تغیر و تحریک مردم استفاده می کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت رسانه برای مقابله با جنگ نرم دشمن، گفت: رسانه های انقلابی نقش بسیار مهمی را برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن دارند و باید با استفاده از ابزار موجود و با روشنگری و شفاف سازی نقشه های دشمنان را به خوبی شناسایی و آگاهی بخشی کنند.

وی مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را خبرنگاران دانست و گفت: اگرچه دولت و مجلس شورای اسلامی مطالبی را درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرده اند اما اقدام عملی در این خصوص نداشته اند و این رسانه ها هستند که باید با مطالبه گری پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از مسئولان بخواهند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: خبرنگار باید بیانات مقام معظم رهبری و خواسته های ایشان از مسئولان را انتشار و اجرای آن را مطالبه کند.

وی یکی دیگر از وظایف رسانه ها را حفظ و تداوم روحیه انقلابی در جامعه دانست و گفت: رسانه ها باید پیشگام در محاصره تبلیغاتی دشمن باشند و رسالت تاریخی خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

صحبت‌های برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب برای فریب افکار عمومی است

حسینی گفت: خبرنگاران نباید اجازه دهند اخبار ناامیدکننده، مأیوس‌کننده و تحریف‌شده منتشر شود و اگر هم منتشر شد نباید آن را برجسته کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید روحیه انقلاب داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسئولانی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند باید به الگوی جوانان تبدیل شوند تا مسیر انقلاب ادامه پیدا کند.

حسینی صحبت‌های برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب را برای فریب افکار عمومی دانست و گفت: بعضی‌ها گفته‌اند که حافظه مردم ضعیف است و دوباره یک دوقطبی راه می‌اندازیم تا در انتخابات رأی بیاوریم، اما خبرنگاران باید هوشیار باشند و نگذارند این دوقطبی تشکیل شود.

وی با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تحریم ظریف نشان داد که مذاکره با آمریکا به شکست منجر می‌شود و ما شاهد هستیم دشمن برای اینکه نگذارد ما به جوانب مختلف تحریم ظریف بپردازیم ماجرای دریای خزر را مطرح می‌کند، اما خبرنگاران نباید فریب این بازی‌ها و جوسازی‌ها را بخورند بلکه باید مصرتر به تحلیل جوانب مختلف تحریم ظریف بپردازند.

عضو شورای مرکزی جمنا با اشاره به وجود جاسوس در تیم مذاکره‌کننده هسته ای گفت: چرا دولت باید نداند که در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جاسوس وجود دارد یا افرادی مانند جیسون رضاییان و نازنین زاغری با پوشش خبرنگار به جاسوسی بپردازد؟ چرا باید ما در محیط زیست و وزارت نفت و اقتصاد کشور جاسوس داشته باشیم؟ دولت باید در این خصوص دقت داشته باشد و ضروری است که خبرنگاران هوشیار باشند.

کد خبر 4686601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha