۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

آتش سوزی۱۰۰۰هکتاراز جنگلها و مراتع استان را در سال جاری نابود کرد

آتش سوزی۱۰۰۰هکتاراز جنگلها و مراتع استان را در سال جاری نابود کرد

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهار ماهه سال جاری یکهزار هکتار از جنگلها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته است که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کلانتری در یازدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بوم‌سازگاران زاگرس در یاسوج افزود: اکثر استان‌های زاگرس نشین با مشکلات مربوط به جنگل‌ها و مراتع مواجه هستند و بیشتر اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شیب‌دار هستند که در هنگام بارش‌ها و سیلاب‌ها با خطر فرسایش خاک روبرو هستیم.

وی بیان داشت: به دلیل پوشش گیاهی، مراتع و جنگل‌های این استان با خطر جدی مواجه هستند و نیروی انسانی موجود نیز با میزان حوادث و ماموریت‌های ما همخوانی ندارد و در زمینه منابع هزینه‌ای نیز استان دچار مشکل است.

کلانتری افزود:همچنین ۴۰ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای کهگیلویه، چرام، گچساران و بهمئی نیز با خطر بیابانی‌شدن و خشکسالی مواجه هستند.

استاندار با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای احیا و حفاظت از جنگل‌ها استفاده ‌کنیم، گفت: در بحث آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع نیز پایگاه هوایی ایجاد می‌شود و باید طرح جامعی داشته باشیم که مشخص کند برای پایش و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها چه میزان تجهیزات و نیرو نیاز داریم.

کلانتری اظهار داشت: راهکارهای قانونی باید برای سازمان جنگل‌ها و مراتع پیدا کنیم تا بتواند در امر حفاظت به ما کمک کند.

کد خبر 4693424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha