۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱

روایت مجازی؛

برخورد کلنگی مسئولان!

برخورد کلنگی مسئولان!

در هفته‌ای که گذشت افتتاح و رونمایی از چند پروژه توسط مسئولان در شهرهای مختلف با حاشیه‌های زیادی رو به رو شد که علاوه بر انتقادات زیادی دستمایه شوخی کاربران نیز قرار گرفت.

مجله مهر: افتتاح کردن و رونمایی بخشی از اقدامات طبیعی یک مسئول به شمار می‌رود. چیزی که می توان آن را در دسته حوزه وظایف یک مدیر یا یک نماینده به حساب آورد. اما نکته قابل تامل اینجاست که امر افتتاح کردن  تنها جزیی از انبوه وظیفه هایی است که مسئولان باید نسبت به انجام آن اصرار بورزند، نکته‌ای که گاهی از چشم آنها دور می ماند، شاید هم همین موضوع سرانجام منجر به این می‌شود که یک نماینده از راه اندازی یا افتتاح پروژه ای در شهر چنان لبریز از اشتیاق و ذوق می شود که انگار با کلنگ زنی یا رونمایی از یک سازه هر آنچه را که باید در دوران انجام می داده، با موفقیت تمام پشت سر گذاشته و رسالت خود را تمام و کمال به پایان رسانده است. ذهنیتی احتمالی که در نهایت می تواند از یک مراسم افتتاح وکلنگ زنی ساده یک سوژه تمام عیار برای رسانه ها و شبکه های اجتماعی بسازد. طی هفته‌ای که گذشت کاربران فضای مجازی با سه مراسم رونمایی و راه اندازی عجیب از جانب مسئولان کشوری در اقصی نقاط مختلف مواجه بودند، چیزی که در نهایت آن ها را وادار کرد تا این موضوع را دستمایه شوخی قرار دهند و نسبت به آن واکنش داشته باشند.

۴مسئول و یک کلنگ

اوایل هفته بود که عکسی از مراسم کلنگ زنی یک پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان با حضور سرپرست آموزش و پرورش منتشر شد. عکسی که ۴ مسئول با یک کلنگ به جان افتتاح پروژه افتادند. یکی از کاربران در واکنش به این موضوع نوشت: بعد پایان هفته دولت باید تو سیستان و بلوچستان از زیباترین کلنگ تجلیل بشه!

کلنگ زنی برای آسفالت خیابان

یکی دیگر از تصاویری که در دو روز گذشته مورد توجه کاربران قرار گرفت. عکس افتتاح یک خیابان کوچک روستایی در خرمشهر برای «آسفالت» بود. عکسی که طبق گفته کاربران کلنگ زنی آن با حضورفرماندار، نماینده مجلس و جمعی از مسئولان انجام شد.

شوی تبلیغاتی نماینده ممسنی با دستگاه «ام آر آی»

این مورد را می توان در ژانر خودش یک پدیده نو محسوب کرد. این بار نه خبر از قیچی کردن ربان بود نه کلنگ زنی و نه پرده برداری از یک پروژه. این بار مسعود گودرزی نماینده ممسنی برای تهیه یک دستگاه ام آر آی برای بیمارستان شهر کارناوال تبلیغاتی به راه انداخته بود که بعد از چرخاندن این دستگاه در شهر با بلندگو مردم را از این موضوع خبر دار می کرد. اتفاقی که سرانجام باعث شد در پی همراهی کردن خودروی هلال‌احمر ممسنی با کارناوال تبلیغاتی آقای نماینده، رئیس جمعیت هلال‌احمر این شهرستان عزل شود.

افتتاح ترانس برق در تکاب/ نصف مال من نصف مال تو

امروز فیلم دیگری از افتتاح های عجیب مسئولان کشور منتشر شد که باز هم مورد توجه اهالی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. فیلمی از افتتاح یک ترانس برق توسط دو مسئول در تکاب آذربایجان غربی با حضور بخشدار و استاندار و تلاش قابل تحسین مدیران مربوط برای قیچی کردن عادلانه و نصف، نصف روبان مراسم!

کد خبر 4706026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی نجفی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      3 1
      واقعا که شورش را در آوردن
    • محمد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      0 0
      سالها پیش برای افتتاح یک پل بازسازی شده در جاده کازرون - شیراز وزیر و وکیل و استاندار و فرماندار و .... آمدند و مردم می گفتند برای افتتاح کل جاده کسی نیامد اما حالا این همه صف کشیده اند
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      0 1
      ای خدا خودت بیا
    • امیر IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      1 1
      برخوردی پر از سبک سری .واقعا جای تاسف داره خجالت هم خوب چیزی هست
    • وحید IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      1 0
      ما مردم واقعا شرمنده این نمایندگان زحمت کش هستیم
    • محمد علی خواجه نوری IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      0 0
      THANK YOU VERY MUCH
    • حسین SG ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      0 0
      شاید این مسولین عزیز با این افتتاح پشت افتتاح میخوان این پیام رو به مردم برسونن که ما مسولان نظام به فکر مردم هستیم ‌‌..ولی ای کاش دار اعدام هم برای دزدان و مختلسین کشور هم افتتاح بشه