۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین بستر تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است

سند تحول بنیادین بستر تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است

قزوین- رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت:سند تحول سیاست گذاری کلان کشور باپشتوانه علمی وتئوریک و نسخه اجرایی تحقق تعلیم و تربیت اسلامی برای پاسخ به نیازهای آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه تبیین سند تحول بنیادین ظهر چهارشنبه با حضور رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، غلامی مدیر ناحیه یک و جمعی از فرهنگیان و معلمان ناحیه یک آموزش و پرورش در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

رضا مددی در این جلسه اظهار داشت: گفتمان سازی سند تحول رویکرد وزارتخانه در سال جاری است و باید آن را در ۶ ساحت پیاده کنیم.

وی بیان کرد: سند تحول در واقع سند حاکمیتی و نقشه راه اصلاح آموزش و پرورش است و مبنای همه سیاست گدازی ها محسوب می‌شود و برای همه نهادهای تصمیم گیر در حوزه آموزش و پرورش به عنوان یک سند قابل اتکاست که همه نهادها آن را تأیید کرده‌اند و بر اساس قانون ششم تاکید شده هر سیاستی با الهام از این سند باشد.

مددی افزود: این سند هم چارچوب تئوریک دارد و هم راهبردی و نظام فکری و کاربردی است و به عنوان نسخه تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است که ارکان نظام و رهبری ان را پذیرفته و بر آن تاکید داشته‌اند.

وی یادآور شد: سند تحول یک سیاست گداری کلان کشور است و تربیت جامعه بر این اساس خواهد بود و چون پشتوانه علمی و تئوریک دارد و دنبال تحقق استقلال در حوزه تعلیم و تربیت بومی و استفاده از آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی با نگاه آسیب شناسانه و آینده نگرانه تنظیم شده می‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

سند تحول موجب اجرای تعلیم و تربیت اسلامی می‌شود

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس این سند باید از وضعیت فعلی به وضعیت جدید چرخش کلان داشته باشیم و تغییر وضعیت به نهادی فرهنگی اجتماعی، ارزش‌مداری عقلانی و مسئولیت‌پذیر، مشارکت، پذیرش تنوع و تکثر در چارچوب نظام معیار اسلامی، نگاه یکپارچه نگر به هویت انسان در تمام ابعاد، فعالیت در محیط‌های تربیتی، برون گرایی و فعال بودن، رقابت‌های جمعی و تعالی‌بخشی، کسب شایستگی در تمام ساحت‌های تربیتی هویت‌یابی و مقاومت در برابر شرایط نامساعد از آن جمله است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این سند نتیجه هم اندیشی حدود ۴۰۰ اندیشمند حوزه دانشگاه و کارشناسان تعلیم و تربیت کشور است و در دانشگاه فرهنگیان در تلاشیم چند مدرس را تربیت کنیم که به سند اشراف کامل داشته باشند تا وارد اجرا شویم.

رضا مددی مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این جلسه اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس آسیب شناسی تهیه شده ولی هنوز برخی از فرهنگیان و معلمان با این سند آشنایی ندارند و بر اساس سیستم خود برنامه می‌دهد.

مددی بیان کرد: با این سند به دنبال برنامه ریزی بلندمدت هستیم و همه مدارس باید سند راهبردی داشته باشند و بر اساس نقشه راه حرکت کنند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش ملزم به اجرای سند تحول بنیادین است و مقام معظم رهبری هم موضوع تعلیم و تربیت دانش آموزان را امری همیشگی دانسته‌اند و اگر نقشه راه مشخصی نداشته باشیم به اهداف چشم انداز نخواهیم رسید.

مدیران باید برنامه مدارس خود را در اجرای سند آماده کنند

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند راهبردی گفت: اگر بخواهیم تعلیم و تربیت اسلامی پیاده شود باید سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم و همه مدیران مدرسه با نقشه‌های تعریف شده مبتنی بر این سند برنامه داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس در تعیین سرنوشت یک مدرسه با صدها دانش‌آموز و ده‌ها معلم نقش دارند و باید نقشه کلانی برای اداره واحد آموزشی خود داشته باشند.

کد خبر 4711425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha