۱ آبان ۱۳۹۸، ۸:۰۵

ووشو قهرمانی جهان- شانگهای

سه طلا و نقره دیگر برای ووشوکاران/ ایران در آستانه تکرار قهرمانی

سه طلا و نقره دیگر برای ووشوکاران/ ایران در آستانه تکرار قهرمانی

روز پایانی رقابتهای ووشو قهرمانی جهان با سه مدال طلا و یک نقره دیگر برای نمایندگان کشورمان آغاز شد تا ملی پوشان ساندا در آستانه تکرار عنوان قهرمانی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جهان که از روز یکشنبه هفته جاری با حضور ۶۰۰ ووشوکار از ۱۰۲ کشور به میزبانی چین در شهر شانگهای آغاز شده، عصر امروز به پایان می رسد. در رقابتهای بامداد امروز تیم کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا توسط میلادعارفی مقام، عرفان آهنگریان، یوسف صبری و یک مدال نقره توسط هانیه رجبی شد تا جمع مدالهای ایران به عدد ۱۰ برسد. 

هانیه رجبی تالوکار شایسته کشورمان که روز گذشته یک مدال نقره در فرم «نن دائو» کسب کرده بود، امروز هم در فرم «نن گوئن» با امتیاز ۹.۵۸ به مدال نقره دست یافت. در این فرم نماینده هنگ کنگ با ۹.۶۱ طلا گرفت و آمریکا هم با ۹.۵۷ بعد از ایران در جای سوم ایستاد.

عرفان آهنگریان در مبارزه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم در پیکار با «ماگومد عبدالخالیکوف» از روسیه به برتری دست یافت و به نشان طلا دست یافت. وی پیش از فینال «جاناتان سوزا»از برزیل، «هریس سوفیان» از اندونزی، «وان ویت» از ویتنام و «کلمنته» از فیلیپن را شکست داده بود. 

در مبارزه نهایی وزن ۷۵ کیلوگرم یوسف صبری برابر «سعد بوریکا» از مراکش به پیروزی دست یافت و طلای دیگر را برای تیم ایران کسب کرد. وی برای رسیدن به دیدار پایانی «مازخان» از پاکستان، «بنبدرا» از فرانسه و  «محمد دیحا» از تونس را از پیش رو برداشته بود. 

میلاد عارفی مقام درمبارزه برای کسب مدال طلای وزن ۸۵ کیلوگرم در پیکار با «فام چونگ مین» از ویتنام به برتری دست یافت طلایی دیگر را برای کشورمان کسب کرد. وی برای رسیدن به دیدار نهایی «دانیل سرجیو» از رومانی، «زینال اصلان» از ترکیه و «سعد جورجیس» از لبنان را شکست داده بود.

همچنین در رقابتهای دوئلین(مبارزه نمایشی) که ۱۴ تیم حضور داشتند تیم ایران با ترکیب فرشاد عربی، نوید مکوندی و امیرمحمدرضایی امتیاز۹.۳۶ را ثبت کرد و در جای هفتم ایستاد.  

در ادامه این مسابقات از ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران محسن سیفی و علی خورشیدی در مبارزه پایانی به دیدار رقبای خود می روند. 

تیم ملی ووشو ایران تا اینجای کار موفق به کسب هفت مدال طلا، دو نقره و یک برنز شده و در آستانه کسب عنوان قهرمانی در بخش ساندا قرار گرفته است. الهه و  شهربانو منصوریان، مریم هاشمی،محمد علی مجیری، میلاد عارفی مقام، عرفان آهنگریان و یوسف صبری هفت مدال طلا، هانیه رجبی(دو مدال نقره)  و زهرا کیانی هم یک برنز کسب کرده اند.

کد خبر 4753848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha