۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خبر داد:

۶۰درصد جمعیت لرستان بیمه سلامت دارند/رفع همپوشانی بیمه ۱۸ هزارنفر

۶۰درصد جمعیت لرستان بیمه سلامت دارند/رفع همپوشانی بیمه ۱۸ هزارنفر

خرم‌آباد- مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: حدود یک میلیون و ۶۰ هزار نفر یعنی بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهدخت فتحی بیرانوند امروز چهارشنبه در همایش بیمه سلامت با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای بیش از ۴۰ میلیون نفر را در کشور بیمه کرده است، اظهار داشت: در لرستان حدود یک میلیون و ۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت استان در قالب ۵ صندوق بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: در صندوق ایرانیان ۶ هزار و ۹۲۸ نفر، در صندوق روستاییان و عشایر ۶۶۶ هزار نفر، در صندوق کارکنان دولت ۱۳۲ هزار نفر، در صندوق همگانی ایرانیان ۱۸۷ هزار نفر و در صندوق سایر اقشار ۴۱ هزار نفر از مردم لرستان بیمه شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: اخیرا نیز ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه در سال ۹۶ با حدود ۱۳ هزار میلیارد بدهی انباشته در سازمان بیمه سلامت مواجه بودیم و برای پرداخت به موقع مطالباتی که با تاخیر ۱۰ تا ۱۲ ماهه روبه رو بودند با مشکل مواجه شده بودیم، اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت باید یک جراحی بزرگ انجام می داد و در این راستا بحث سازمان الکترونیک و هوشمندسازی را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه رفع هم پوشانی بیمه ای از دیگر سیاست های اتخاذ شده بود، تصریح کرد: در این رابطه حدود ۱۸ هزار نفر که صاحب چند دفترچه بیمه بودند را شناسایی و رفع هم پوشانی کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: همچنین موضوع استحقاق سنجی بیمه شدگان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.  

فتحی بیرانوند طرح نسخه نویسی الکترونیک را از دیگر موارد در دستور کار برشمرد و افزود: در این رابطه جزو استان های پیش رو در کشور هستیم و نسخه نویسی الکترونیک در شهرهای ازنا و الیگودرز و الشتر اجرایی شده است و امیدواریم تا پایان سال در دیگر شهرهای استان اجرایی شود.  

کد خبر 4759239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha