۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹

تنها در عرض چند ساعت انجام شد؛

ثبت ۱۷۶۰ پرونده در طرح «اقدام ملی مسکن» گلستان

ثبت ۱۷۶۰ پرونده در طرح «اقدام ملی مسکن» گلستان

گرگان- روابط عمومی اداره راه و مسکن استان گلستان از تکمیل ظرفیت ثبت نام طرح «اقدام ملی مسکن» در گلستان خبر داد و گفت: در این طرح هزار و ۷۶۰ پرونده ثبت شد.

حمیدرضا خراسانی در گفتگو با خبرنگار مهر از تکمیل ثبت نام طرح «اقدام ملی مسکن» در  استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام این طرح از روز شنبه، آغاز و در عرض چند ساعت، با ثبت نام هزار و ۷۶۰ متقاضی، تکمیل شد.

روابط عمومی اداره راه و مسکن استان گلستان ادامه داد: بیشترین میزان ثبت نام در شهرستان گرگان با هزار پرونده، آزادشهر با ۳۰۰ پرونده و گنبد کاووس با ۲۰۰ پرونده، بوده است. همچنین ثبت نام در شهر های ترکمن و آق قلا نیز انجام شده است.

وی در مورد ادامه روند اداری این طرح گفت: بعد از مرحله ثبت نام، یک غربالگری از پرونده های ثبت شده انجام می شود و پرونده هایی که این طرح به آن ها تعلق نمی گیرد و یا مشکلات فرمی یا بدهی قبلی داشته اند، از این طرح کنار گذاشته می شوند و برای جایگزینی پرونده های حذف شده، زمانی برای ثبت نام در نظر گرفته خواهد شد.

خراسانی گفت: در برخی شهر ها مانند علی آباد، مشکل تامین زمین وجود دارد که در صورت تهیه زمین، نام آن شهر ها برای ثبت نام در این طرح، معرفی خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح روند این طرح پرداخت و گفت: پس از مرحله، غربالگری، پرونده های تایید شده، مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حساب بانک عامل واریز می کنند و پس از مدتی مبلغ ۷۵ میلیون تومان وام با فرجه دو ساله به آن ها تعلق می گیرد که بایستی در مدت ۱۰ سال، برگردانده شود.

خراسانی ادامه داد: مردم باید پس از اتمام مبلغ واریز شده در ابتدا و وام پرداخت شده که جمعا به مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان می رسد، مابقی قیمت تمام شده مسکن را نیز بپردازند و دولت تنها زمین را به صورت رایگان برای این طرح، اختصاص داده است.

وی همچنین گفت: هزینه های دیگر مسکن نیز مانند آسفالت منطقه، آب، برق و دیگر خدمات شهری نیز، با متقاضیان این طرح است.

کد خبر 4774967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha