۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

هزینه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه عمرانی راه آهن میانه - تبریز

هزینه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه عمرانی راه آهن میانه - تبریز

تبریز- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای پروژه راه آهن میانه- تبریز تاکنون هزار و ۴۰۰ میلیارد و به ارزش روز پنج هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح راه اهن میانه بستان آباد به خبرنگاران گفت: سه هزار و ۳۵۰ کیلومتر مسیر ریلی در کل کشور در حال اجرا بوده که به میزان ۳۰ درصد ریل های موجود است.

وی ادامه داد: در اولویت خود، اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور را در نظر گرفته بودیم که چهار استان در سال های قبل متصل شده و امروز پنجمین مسیر نیز به شبکه ریلی متصل می شود.

خادمی با اشاره به ویژگی های خاص این مسیر گفت: اولین ویژگی اجرای دو خطه آن از همان ابتدا است، همچنین حجم بالای ابنیه فنی و پل ها در طول مسیر از دیگر ویژگی های منحصر به فرد مسیر محسوب می شود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش زمان سفر از تبریز به تهران و کاهش طول مسیر، قطعا مردم تمایل بیشتری برای استفاده از این مسیر خواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طول ۲۰۴ کیلومتری مسیر از میانه به تبریز گفت: امروز در فاز اول ۱۳۲ کیلومتر از میانه به بستان اباد به بهره برداری می رسد.

وی افزود: تاکنون برای این پروژه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ارزش روز پنج هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

خادمی ادامه داد: پیش بینی می کنیم در سال اول دو میلیون بار و یک میلیون نفر مسافر در این مسیر داشته باشیم.

کد خبر 4782664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha